AKG K530 (recenze a porovnání s Koss Porta Pro)
Pár čísel:
- kmitočtový rozsah: 18 - 26.000 Hz
- zkreslení: < 1 %
- citlivost: 102 dB/V
- impedance 55 Ohm
- hmotnost 245 g (bez kabelu)
- kabel: 3 m, OFC měď
- konektor: 3,5 mm Jack zlacený
- náušníky: circumaural, koženka
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/ ... arm1_1.jpg
Popis:
Jedná se o sluchátka polootevřené konstrukce určené pro domácí poslech. Hned na první pohled zaujmou nápadně velké a lesklé mušle bílé barvy (jsou i černé) s koženkovými náušníky a hlavovým mostem v barvě šedé. Na hlavě drží velmi dobře, nemusíte nic nastavovat nebo posouvat, vše je plně automatické (přítlak náušníků i hlavového mostu) – pouze nasadíte a můžete poslouchat. Nikde netlačí ani nepadají, pokud tedy zrovna nehýbete prudce hlavou nebo neskáčete. Izolují výborně, v klidu posloucháte a najednou se leknete, když vám někdo zaklepe na rameno. Kelímkový efekt se moc neprojevuje. Celkově je konstrukce velmi povedená a nošení pohodlné. Kabel je dostatečně dlouhý, vede jen do levé mušle a je asi 4mm silný.
Na čem testováno:
Yamaha PianoCraft E700
iRiver Clix2
Co posloucháno (CD/mp3):
Samael (Passage) – Rain
Hypocrisy (10 years…) – Osculum Obscenum
Mayhem (Ordo Ad Chao) – Anti
J.S. Bach - Toccata a fuga d-moll
E.H. Grieg (Peer Gynt) - Åsina smrt
R. Wagner (Prsten Niebelungův) - Jízda valkýr
Poslech (Yamaha PianoCraft E700):
Celou dobu jsem tato sluchátka tak trochu srovnával s Koss Porta Pro a to ze 2 důvodů. První je jednoduchý – žádné jiné už doma nemám. Druhým důvodem je to, že tato sluchátka zná hodně lidí a proto ví, co od nich může čekat.
Hned na první poslech je rozdíl znatelný. Zatímco Porta Pro představují „těžký kalibr“ – to znamená hutný a zejména basový projev, tak K530 zní podstatně detailněji, čistěji a vyrovnaněji. Největší rozdíly jsem zaznamenal u skladby Anti (Mayhem). Tato nahrávka má velmi specifický zvuk (špinavý – „nekro“ zvuk) a hudebně se taky jedná o slušnou „prasárnu“. Tady K530 předvedly opravdu poctivou práci a musím říct, že mě až překvapily. Bicí i činely lahodily mému uchu, překvapivě výborná detailnost, i solidní hutnost, která mi chyběla třeba u skladby Samael (Rain). K basům také nemám výtky. Pouze mi tady chyběl o něco větší zvukový prostor (dáno asi nahrávkou). Porta Pro tady předvedly své největší slabiny v plné síle – méně detailní nástroje, silně zúžený rozsah (prostor), basová clona, místy produkovaly opravdový chaos. Tady K530 vítězí ne rozdílem třídy, ale spíše rozdílem 2 tříd.
Druhým vrcholem v poslechu na K530 byla Bachova Toccata a fuga d-moll. K530 předvedly krystalicky čisté a detailní varhany, prostorový rozsah byl také dobrý, vyzdvihnu zejména čisté výšky, které u Porta pro prostě neuslyšíte. Celkově velice vyvážené. Takřka tu nemám co vytknout, možná jenom trošičku chybí větší dramatičnost (živost). Porta Pro nepropadly, ale zvuk byl o poznání zúžen, výšky byly slabší a méně jisté. Basy u klasiky tolik nerušily, ale nebyly tak jisté jak u K530.
Závěr:
Srovnání dopadá jednoznačně pro K530. Poslech byl mnohem vyváženější než u Porta Pro. K530 jsou detailnější – výšky a basy jsou v dobrém poměru, basy mají jistější a hezčí než u Porta Pro, čitelnost nástrojů je také mnohem lepší než u Porta Pro. U K530 mi trošku chyběla větší hutnost, která je zase u Porta Pro až příliš velká (v kombinaci s basy).
AKG K530 - 7,5/10
Koss Porta Pro - 6/10
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Dodatek – Poslech (iRiver Clix2):
Při nastavení vlastního EQ (vše na 0) je s K530 poslech na samé hranici hlasitosti přehrávače. Porta Pro už nepůsobí tak hutně a přebasovaně, ale i tak jsou K530 stále o něco detailnější. Rozdíly už jsou mnohem menší. S nastavením SRS WOW jsem u obou zaznamenal „živější“ a dynamičtější zvuk (líbivější). Sluchátka K530 je na mp3 přehrávač určitě škoda, na lepší aparatuře dokážou mnohem víc…
AKG K530 - 5,5/10
Koss Porta Pro - 5/10