Všechny sluchátka opravdu nevlastním (což je ti samozřejmě zcela jasné
). Ne o žádnou (ani neúmyslnou) reklamu nejde.
V současnosti mám Audeze LCD 4. Předtím to byly Audeze LCD X (cca 2 měsíce), předtím Sennheiser HD 650 (3 roky), předtím Sennheiser HD 600 (5 let), předtím Sennheiser HD 595 (1 rok), předtím Koss Porta Pro (jak dlouho už nevím).
No a teď k tomu "mému" žebříčku.
1) Všechna ta sluchátka (s výjimkou Sennheiser HD 595, AKG K 701 a Koss Porta Pro) jsem hodnotil na základě poslechu následujících nahrávek, které (zdaleka nejen já) považuji za referenční:
I. Beethoven: Klavírní koncert č. 4 G Dur, Op. 58 (II. věta Andante con moto, III. věta Rondo. Vivace)
II. Beethoven: Klavírní koncert č. 5 Es Dur, Op. 73 (III. věta Rondo. Allegro, ma non troppo)
III. Beethoven: Symfonie č. 5 C moll, Op. 67 (III. věta Allegro)
IV. Beethoven: Symfonie č. 7 A Dur, Op. 92 (IV. věta Allegro con brio)
(Toto vše v podání Minnesota Orchestra pod taktovkou Osmo Vänskä (u klavírních koncertů s Y. Sudbin); BIS Records.)
V. Beethoven: Symfonie č. 7 A Dur, Op. 92 (I. věta Poco sostenuto - Vivace)
(Pittsburgh Symhony Orchestra pod taktovkou Manfred Honeck; Reference Recordings)
VI. Brahms: Klavírní koncert č. 1 D moll, Op. 15 (III. věta Rondo: Allegro non troppo)
(Gewandhausorchester pod taktovkou Riccardo Chailly, klavír Nelson Freire; Decca)
VII. Brahms: Symfonie č. 1 C moll, Op. 68 (IV. věta Adagio - ….)
VIII. Brahms: Symfonie č. 3 F Dur, Op. 90 (IV. věta Allegro)
(obojí Pittsburgh Symphony Orchestra pod taktovkou Marek Janowski; Pentatone)
IX. Dvořák: Symfonie č. 7 D moll, Op. 70 (IV. věta Finale. Allegro)
(Česká Filharmonie pod taktovkou Václava Neumanna; Supraphone 1981)
X. Mozart: Klavírní koncert č. 20 D moll, K. 467 (III. věta Rondo. Allegro assai)
(Symhonieorchester des Bayerischen Rundfunks pod taktovkou Christian Zacharias, klavír Jan Lisiecki; Deutsche Grammophon)
XI. Tchaikovsky: Symfonie č. 4 F moll, Op. 36 (II. věta Andantino..., III. věta Scherzo: Pizzicato ostinato)
(Philadelpiha Orchestra pod taktovkou Christoph Eschenbach; Ondine)
Všechny tyto nahrávky byly pořízeny po roce 2000 (s výjimkou Dvořákovy sedmé) a mají špičkovou zvukovou kvalitu i umělecký výkon. Tyto nahrávky a jednotlivé skladby jsem použil pro hodnocení zcela záměrně, všechny perfektně znám a každá z nich ukáže jak sluchátka zvládají tonalitu, dynamiku, prostor, barvu a váhu nástrojů.
2) Sluchátkové řetězce
I. iPad + Burson Audio Conductor V2+
(na tomto řetězci poslechnuta následující sluchátka: Audeze LCD 2C,X,4; Sennheiser HD 599,600,650,800; Mr.Speakers Aeon Flow Open; Grado GS2000e)
II. iPad + Burson Audio Soloist SL MK2
(na tomto Audeze LCD 2C,X,MX4,4; Sennheiser HD 599,600,650,660,700,800; Grado GS2000e,RS2e,PS500)
III. iPad + Chord Mojo
(na tomto Audeze LCD 2C,MX4; Sennheiser HD650,800,820)
IV. iPad + Chord Hugo2
(na tomto Audeze LCD 2C,X,MX4; Sennheiser HD650,800; Grado GS2000e)
V. iPad + Schiit Audio Mjolnir
(na tomto Audeze LCD 2C,X,MX4; Sennheiser HD 800,820; Focal Clear)
VI. iPad + ADL GT40a
(na tomto Audeze LCD 2C,X,MX4; Sennheiser HD 599,650,660,800; Mr.Speakers Aeon Flow Open; Grado RS2e,PS500)
VII. Astell&Kern (bohužel nevím, který to byl model)
(na tomto Audeze LCD 2C,X,MX4; Sennheiser HD650,800)
3) Do žebříčku jsem si dovolil přidat i výše zmíněné Sennheiser HD 595 (z titulu, že jsem je rok vlastnil a tedy i poslouchal každý den), to samé platí pro Koss Porta Pro. Když jsem vybíral v roce 2009 sluchátka měl jsem na 14 dnů zapůjčena Sennheiser HD 600 a AKG K 701, nakonec jsem vybral HD 600, na AKG jsem během té doby přeposlouchal spoustu nahrávek, tak jsem si dovolil do žebříčku zařadit i tato.
4) Poslech hudby a výběr vhodné aparutury je zdaleka můj největší koníček a beru jej velmi vážně. Zde jsem se chtěl podělit s ostatními o část nabytých znalostí. A hodně mě urazil ten tvůj přízpěvek o nějakých kvazi-srovnáváních...
5) Pokud by byl zájem, mohu se samozřejmě podrobně rozepsat k hodnocení jednotlivých sluchátek a v tom kontextu zařazení do mého žebříčku.