od ForeignerOnEarth 17. 6. 2018 19:01
Nebudu teď ještě úmyslně reagovat na ten nábytek, protože doplním výslednou informaci jak to celé dopadlo, no a ona z toho vyplyne i další cesta:
Tak jsme pokračovali ve zkoumání a zkusil jsem porovnat můj dražší Arcam DAC s DragonFly Red. V Sennheiserech jsem slyšel nějaký rozdíl, ale minimální, jenže tady už jsem si zvykl na kvalitu toho comba, takže každý milimetr dolů cítím. Když jsme srovnávali ARCAM / DragonFly DAC -> NAD -> Dynaudia, tak rozdíl byl něco mezi nulou a pocitem.
Takže DragonFly Red to nezkazí, jelikož ARCAM je cenou mezi NAD C326BEE a NAD C328, tudíž zcela jistě v NAD C328 nebude lepší DAC, tam by se cenově prostě nevešel.
A teď oboje bedny jsem střídal na NAD C326BEE. A znovu překvapení: plechový zvuk ze Sony beden skoro zmizel. Takže za to mohl Panasonic receiver a ne ty bedny, na které jsem vůbec nesázel. Sametově medové podání Dynaudií sice nevyrovnaly ani náhodou, ale ten předevčírem poprvé z krabice vybalený nerozehraný NAD C326BEE těm Sony bednám neskutečně pomohl k poslouchatelnosti.
Ovšem rozdíl se dramaticky zmenšil. Já v tuhle chvíli stejně Dynaudia považuji za příjemnější na poslech, ale manželka mě na řadě skladeb přesvědčovala, že Sony bedny mají dvě zásadní výhody:
- vyplní lépe celý prostor (mají 3 repro nasměrované nahorů a doprava a doleva, takže se ty vejšky poodráží)
- nástroje na pozadí jsou lépe slyšet, třeba basa když se dostane do pozadí (Poutníci - Skočná), tak nezmizí, v Dynaudiích zmizí.
Já jsem argumentoval, že Dynaudia ohladí špatně definované pazvuky, takže to trochu vyhladí, ale fakt je, že ta drsně znějící basa je tišší. Ve Smetanově Vltavě hrají Dynaudia lépe nástroje na popředí, mají lepší barvu, Sony lépe nástroje na pozadí.
Leonard Cohen - You Want It Darker - neskutečně basová skladba - tam Dynaudia ukazují, že na to mají zahrát ty basy, Sony to ořízne odspoda. Je to skladbu od skladby jinak, ale nějak se nechci smířit s tím, že bychom si ty Sony staré křápy nechali.
NAD C326BEE si kupujeme, protože když hraje fajn s oběma, tak s ním nahradíme ten starý D-čkový Panasonic receiver.
Je to legrace, měli jsme asi 15 let D-čkový zesilovač a dnes ho nahrazujeme A/B-čkovým, přesně proti proudu.
Ale je to více stavebnice, takže kdyby někdy byly mnohem inteligentnější DAC nebo se změnil formát digi muziky, tak ten analogový konec před bednama bude vždycky. Možná kecám, jsem laik.
No, ale teď jaké bedny?
Všude se šíleně chváli Xavian Bon Bonusy, tak jsem je objednal s tím, že je v nejhorším vrátím. Prostě hledám něco, co bude mít jak ty výhody, co chci já, tak to, co chce manželka. Třeba se Xaviany do toho strefí. Nejsou zdaleka tak náročné jako Dynaudia, a píšete mně tady, že hrají "zábavně". Ale jestli nebudou mít kultivovaný projev, tak je zase nechci já. Ale fakt je, že nástroje na pozadí by to polykat nemělo. To má žena pravdu.
No a přesvědčil jsem manželku, když už do toho takhle vplula, že prostě někam vyrazíme poslouchat i sloupy a tak. Třeba při tom postupně zjistí, že na té stěně nemá trvat.
Ale nevěřím tomu, fakt hudba není pro ní a nakonec ani pro mě jediný svět, je důležitý, ale nepodřídí se tomu úplně všechno.
Nicméně: znovu se ptám: je tu stále rozpor mezi zatlumením versus holé zdi po odstranění nábytku. Fakt to dřevo ZA bednami vadí poslechu?
No a může to dopadnout i tak, že prostě koupím stojany a budu ty bedny z regály vždy vyndavat. A taky to může dopadnout tak, že prostě vyříznu tu poličku a budu mít ve stěně na uskladnění ne 36 cm, ale třeba 60 cm. Ono mezi nasáhnutím na nábytek a odstraněním celé stěny je ještě nekonečně mezistavů.... Fakt si nedáme věci do papírových krabic do sklepa. Možná jste mladší, ale nám je přes 50 a ono prostě za život něco nastřádáte a to my zdaleka zdaleka nejsme nějací hromadiči krámů, vyhazujeme statečně. A ze všech skleniček ve vitríně pijeme červené ze Sardinie a bílý Sauvignon z Moravy.
Alba s fotografiemi manželka nevyhodí, protože papír je papír a rozdíl mezi fotkou na papíře a na monitoru je jako mezi hudbou ve sluchátkách a v repro. Kromě toho jsem tisknul fotky na Ilford papír, někdy i Gold Fibre Silk, což byl Rols Royce papír.