Keido píše:30 dnů je samozřejmost. Náklady za dopravu k prodejci, lze požadovat v dopise s rekl. zbožím? Prodejci mi to nikdy dobrovolně nenabídli.
Mě spíše zajímá:
1) Jak se k zlomené části a nefunkčnímu sluchátku budou přistupovat? Sluchátka jsem dnes sundal z hlavy a zlomila se ta pravá část.
2) TS Bohemia zasílá sluchátka Audio-Technica do autorizovaného servisu tady u nás v ČR?
3) Zkušenosti s reklamací sluchátek u TS Bohemia ?
Náklady jsou ze zákona, přiměřenost je například i v tom, že můžeš požadovat proplacení jízdenky na MHD, pokud cestuješ v rámci města do prodejny = je to nákladově levnější než pošta atd. A ano, musíš se o ně ucházet sám, oni ti to proplacení sami nenabídnou - spoléhají na to, že to lidi nebudou rozmazávat. K dalším otázkám:
1) já si myslím, že tuhle závadu se budou snažit odmítnout, s odůvodněním, že došlo na tvojí straně k nadměrnýmu namáhání až nepřiměřenýmu násilí. Vyvrátit to bude otázka na soudní posudek spojenej s rozborem hmoty mostu - laboratorním testem tvrdosti a pevnosti v tahu se dá posoudit, jestli na výrobu mostu byl použitej kvalitní materiál lisovanej poprvé, nebo recyklovanej granulát přetavovanej opakovaně. Všecky hmoty opakovaným přetavováním degradujou a ztrácejí vlastnosti, proto se recyklovaný hmoty může přidávat jen určitý ne příliš vysoký % celkový váhy. Velikost % záleží na silovým namáhání výlisku - čím větší zátěž, tím kvalitnější musí bejt hmota a s menším přídavkem recyklátu. V nedávný minulosti na tomhle problému dost pohořela značka Sennehiser s typem HD-555, kterým praskaly okrajový nosníky mostu - z přesně stejnýho důvodu. Pokud ti reklamaci neuznají a ty jseš si na 1 000 000% jistej tím, žes sluchátka žádnýmu nadměrnýmu namáhání nevystavil, pohroz jim znaleckou expertízou materiálu mostu a následným soudním sporem - jakmile tohle uděláš, staneš se jejich nepřítelem, ale můžeš počítat s tím, že pokud už podobnej spor absolvovali a znalec v tom minulým případě určil jako příčinu zlomení nadměrnou křehkost X-krát recyklovanýho plastu, couvnou a sluchátka opraví nebo vymění. Se skřípěním zubů, ale vyplatí se jim to víc, než se s tebou soudit - v případě kladnýho posudku ve tvůj prospěch totiž neexistuje důvod, proč by soud neměl dát za pravdu tobě a oni by pak jako strana povinná se soudem uznanou povinností zaplatili všecko - soud, znalce, tvoje náklady na soudní řízení a advokáty, PROSTĚ KOMPLETNĚ VŠECKO. Což jsou obecně desetitisíce - minimálně. Tomu se budou chtít za každou cenu vyhnout.
2) Je úplně jedno, kam prodejce pošle zboží na opravu. Zákon udává 30 dní jako lhůtu od převzetí do předání - i kdyby to posílali na Měsíc. Ty musíš dostat do 30 dnů buď svoje opravený sluchátka, nebo jiný bezvadný sluchátka, nebo plnou kupní cenu, nebo odmítavý stanovisko k reklamaci. Pokud těch 30 dní prodejce nedodrží (není vůbec nikde uvedený proč, to tebe jako zákoše totiž nemusí zajímat), máš nárok na automatický okamžitý odstoupení od koupě s vrácením plný kupní ceny i kdyby ta reklamace byla zahájená poslední den záruční doby. Zase to je věc, který se budou chtít vyhnout, tudíž budou nabízet výměnu za jinej kus - ze zákona bys ale na ten vyměněnej kus měl jenom zbytek původní záruky. Při reklamaci za polovičkou záruční lhůty se proto daleko víc vyplatí vzít si zpátky peníze než kus na výměnu - a za peníze si koupit novej exemplář s plnou zárukou, pokud samozřejmě ještě zboží je v prodeji (osobní rada) - prodejce tě nesmí nutit k opaku.
3) Osobní zkušenost s TS Bohemia nemám, ale v momentě kdy zahajuju jakoukoliv reklamaci, mám nabitou ostrou munici ve všech hlavních a podle toho, jak závažnou se mi jeví příčina reklamace, respektive jak velkej podíl viny na závadě vidím na straně prodejce-výrobce, zahajuju "souboj" s různou intenzitou - počínaje "jednou výstražnou ránou z hlavně lehčího kalibru" (na férovku požaduju písemný potvrzení o převzetí reklamace, jen tak mimochodem utrousím, že vím o povinný lhůtě 30 dní na vyřízení atp - ale nikomu nenadávám, prostě uznávám, že nic není dokonalý a porouchat se může všecko) až po "plnou boční salvu celý palubní baterie těžkýho dělostřelectva bez varování" - to v momentě, kdy už například při otevření zásilky najdu evidentně poškozený zboží zabalený v nepoškozeným obalu a pod. V takovej moment sice nevulgárníma výrazama, ale vysloveně zpuchejřujícíma formulacema požaduju okamžitou nápravu, vyjadřuju neuznávání zákonný lhůty z důvodu evidentního šlendriánu až záměrný snahy o podvodný jednání na straně výrobce/prodejce, vyhrožuju soudním znalcem, soudem a zveřejněním v celostátních médiích.
Všecku komunikaci vést písemně, doporučenýma dopisama nebo mailem, kterej nemůžou zapřít. Nepoužívat vulgarismy, ale urážlivý kombinace jinak velice slušnejch výrazů mají v pečlivě uváženým případě váhu největších kalibrů střel s plochou dráhou letu. A trvat na svým, nedat se zviklat ...
je mi tady z toho na blití.