Ano, NAPĚŤOVÁ intenzita signálu se mohla zvýšit až na 100násobek - z předchozích jednotek až desítek uV máš stovky uV až jednotky mV. Uchem to nepoznáš, protože tuner má omezovač a už v mf zesilovači se napětí omezuje. Ale z mf zesilovače se před omezením odebírá "napětí AVC", kterým se řídí zesílení předcházejících stupňů - čím silnější signál je v mf zesilovači, tím víc se zmenšuje zesílení vstupní části, aby nedošlo k přebuzení - a to je možná příčina i toho šumu na plzeňským kmitočtu Kiss Proton. Máš jednoduše jeho signál "už moc silnej" a vstupní díl tuneru se přebuzuje. Jiná možnost je, že v blízkosti toho šumícího kmitočtu je v "éteru" nějakej další signál, respektive rušící kmitočet, kterej právě zahltí vstup tuneru - ten pak zmenší zesílení, ale tím zeslabí i žádanej kmitočet a ty ho pak slyšíš míň kvalitní. Na přesný určení příčiny bys musel mít k dispozici měřicí přístroje - spektrální analyzátor, měřicí anténu, kontrolní útlumový články a podobně. Pak bys byl schopnej určit původ těch problémů = dokázal bys zjistit směr, intenzitu a hodně pravděpodobně i původ v podstatě jakýhokoliv rušivýho signálu.
K tomu množství stanic - pokud máš indikaci naladěnýho kmitočtu, můžeš vysílače identifikovat podle tabulky FM rozhlasovejch vysílačů, která je k dispozici na několika webech i podle jejich vlastního hlášení třeba v době vysílání zpráv. RDS mají dneska prakticky všecky přijímače určený do auta, hodně takovejch je i mezi tzv. přehledovýma přijímačema nebo i ve skupině označovaný jako "all-world recever". Jsou dostupný i "mezixichty" odebírající z přijímače signál za mf zesilovačem a napojený pomocí RS-232 na počítač - ten už pak slouží jen jako dekodér dat a zobrazovač ...To už je ale trošku jiná skupinka uživatelů FM příjmu.
A nakonec se optám - jak jseš spokojenej s "náhražkovým řešením antény" ??
je mi tady z toho na blití.