Jaký zvolit jazyk ...

C++, C#, Visual Basic, Delphi, Perl a ostatní

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod xsimp 27. 4. 2018 08:15

Ahoj,
chápu, že toto je asi nejčastější dotaz ve většině diskuzních skupinách věnujícím se programování. Ale i tak mi to nedá a zeptám se :-)

Klasická situace:
Jsem ajťák, který si občas něco pro sebe naprogramuje, ale rozhodně nejsem zkušený programátor. Nicméně v zaměstnání na mě spadl úkol typu "je potřeba abys naprogramoval aplikaci, která bude umět věci, jako komerční řešení, ale na to nejsou peníze".

Co to má umět:
Klasická třívrstvá aplikace, která má UX, vlastní jádro, které šahá na disk a zpracovává obsah souborů a nějakou DB, kam ukládá výsledky. Fungovat to má lokálně na jakémkoliv PC, ntb, ideálně aby to byla portable aplikace a fungovala nezávisle na síťovém okolí. Také to má ideálně fungovat na Lin/Win/Mac, takže jsem to nakonec zredukoval jen na Win.

Jak jsem to řešil:
Zvážil jsem možná řešení v čem to programovat a vybral to co bylo podle mého názoru nejlepší: Qt/C++. A to se ukázalo jako začátečnická chyba. Protože nejsem profi programátor a toto dělám jen když vyšetřím někde jinde trochu času, tak se v tom docela topím. Ukázalo se, že C++ je pro mě docela neschůdné díky své složitosti, chtělo by to mnohem víc času se tomu věnovat, který nemám.

A nyní ta otázka:
Jak by jste takovou aplikaci vyvíjeli vy? Jaké jazyky by jste použili a proč (výhody/nevýhody).
xsimp
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JirkaVejrazka 27. 4. 2018 12:38

Ja bych to resil v Pythonu, protoze ho umim, jsou tam rychle videt vysledky. Navic je pro nej takove mnozstvi kinhoven, ze v podstate nic neni problem. Jednoduchou (coz neznamena spatnou) databazi mas primo v zakladni instalaci (SQLite3).

Navic ma celkem srozumitelnou a nezaludnou syntaxi a nenuti mne psat hromady kodu, ktery vlastne funkcne nic nedela (typicky ruzne gettery a settery u Javy).