Zdravím vás, borci!
chápu, že tohle vlákno je již poněkud obstarožní a mnoho z vás si již svůj
imod udělalo. Jak jsem zjistil při obtěžování některých z vás emailem, dokonce jste už své iPody často i prodali. Nicméně i přesto jsem se rozhodl toto vlákno oživit několika dotazy, protože jednak mi to nedává spát a svůj
imod bych chtěl také, jednak se jistě i do budoucna najdou další zájemci. Předesílám, že nerozumím elektrice, ale rád si hraju.
K čemu je
imod jste tady již vysvětlili a lze to dnes dohledat leckde. Co mě ale zaujalo, je množství (zvukových)
imodů, které lze vlastně udělat. Nejsem si jist, jestli rozumím všem těm rozdílům, tak se je zde pokusím popsat:
Uživatel Ohm zde začal klasikou označovanou jako RWA, Red Wine Audio, na cizích fórech označovanou jako "capped", tzn. že mezi DACem a výstupem jsou kondenzátory. Drát je zde vyveden z DACu a napojen na desce na vstup docku.
Stejnou metodu použil Ohm i v jiném případě, kdy pro uživatele Bogino vyvedl signál z DACu do sluchátkového výstupu. Nejsou zde však publikovány detaily, takže existenci kondenzátorů v tomhle případě pouze předpokládám.
Objevil se pak i názor dalších uživatelů, že kondenzátory nejsou potřeba, pokud je má na vstupu zesilovač. V tomto případě tedy můžeme vyvést dráty opět stejným způsobem, blízko docku nebo do sluchátkového (nyní už) line-out. První případ je celkem jasný a byl ukázán i zde v diskuzi. Druhý ukázal ve dvou různých modech na svých stránkách například beyondwind.
http://beyondwind.duckdns.org/Beyondwinda se jeden uživatel ptal, jestli mu úprava zlepší zvuk, ale ten jej varoval, že musí použít zesilovač s "balanced signal audio in". Z toho, že nepoužil kondenzátory, odvozuju, že myslel to samé, co se zde v diskuzi probíralo, totiž rozdíl mezi signálem symetrickým a nesymetrickým. Nebo něco pletu dohromady? Viz moje otázka dále.
Objevil se další borec, na fóru head-fi, DMinor, který přišel s názorem, že naprosto nejčistší a nejlepší a kdovíco ještě zvuk dostanete, pokud dráty z DACu vyvedete ne na desku u docku, ale přímo do pinů dock konektoru. Údajně má podle DMinora iPod dock dva mrtvé piny, které je možné zneužít tímto způsobem. To pak vypadá takto:
Nějaké info o pinech v docku jsem našel zde:
http://irq5.io/2012/06/25/the-apple-30- ... connector/OTÁZKA Č. 1
Vytváří odstranění kondenzátorů symetrický signál, se kterým se zesilovač vyrovná pouze potud, když má na vstupu kondíky? DMinor mluví o tom, že do zesilovače pouští DC (stejnosměrně?) 2V, a zdůrazňuje, že amp to musí „vydržet“, aby byl s přehrávačem kombinovatelný. Je to tedy ten samý problém o symetrickém a nesymetrickém zapojení, který jste zde řešili, onen „balanced in“? Nebo pletu jablka a hrušky?
OTÁZKA Č. 2
Myslíte si, že řešení do pinu je elektricky v pořádku, nehrozí nějaké vyhoření? Nějaký pin v docku je „ground“. Neznamená to, že jej takto obejde? Je to problém?
OTÁZKA Č. 3
Pokud to do pinu řešit lze, aniž by člověku nebouchl iPod v kapse, lze případně použít i zapojení s kondenzátory?
OTÁZKA Č. 4
Asi se mi budou elektrikáři celého světa smát, ale nešly by teoreticky ty dráty z DACu rovnou namotat do jacku? Proč to mám přidělávat do nějakého pinu, když tam není žádné místo? Nemají to náhodou tak tady?
- primy vystup.jpg (24.43 ) Zobrazeno 3865 krát
OTÁZKA Č. 5
S tím se pojí další moje úvaha. Někteří diskutéři (i zde na fóru) zarytě vysvětlují ostatním, jaký že to musejí mít DIY dock kabel čistého stříbra apod. Tyto kabely jsou často velmi tlusté. Proč? Dívám-li se na funkční rozdělení jednotlivých pinů v dock konektoru, vyplývá mi z toho, že ne všechny piny slouží k přenosu zvuku. V originále jsou konkrétně 5 pinů na zvuk (LR in/out+ground). K čemu je mi dělat takové ty DIY LOD, když signál jde určitě jen částí toho konektoru? Nebo tomu tak není? Podle mě není jiná možnost, protože pak by nemohli ve Fiio prodávat konektory, které vyvedou ven zvuk a zároveň iPod nabíjejí, ne? Ještě je možnost, že si LOD bere signál jen z konkrétních pinů...?
OTÁZKA Č. 6
Proč má dock konektor piny na audio IN? K čemu to je?
OTÁZKA Č. 7
Všimnul jsem si, že někdo dává kondíky do LOD. Moc to nechápu. Vedou se diskuze o tom, jak dát co nejlepší kondík do iPodu, aby se tam vešel, ale přitom někdo dává ještě menší kondíky do LOD. Někde jsem i viděl
imod s kondíky, kde měli k tomu DIY LOD, ve kterém zcela určitě byly kondíky také. Nemůže takové zapojení kondíků být spíše na škodu?
OTÁZKA Č. 8
To mě vede k další otázce: Nakolik může teoreticky zhoršit zvuk kondíkový
imod připojený k zesilovači, který už má kondíky na vstupu? Už se to tu řešilo, ale přiznám se, že jsem to úplně nepochopil.
OTÁZKA Č. 9
Netušíte, jestli má Fiio E12 kondenzátory na vstupu?
OTÁZKA Č. 10
Byly tu doporučovány svitky WIMA. Může se takový kondenzátor vyrovnat něčemu takovému?
No pokud jste dočetli až sem, tak díky! Pokud znáte odpověď na jakoukoli otázku, budu rád, pokud si najdete čas na odpověď.
(Urgentně sháním někoho, kdo vládne mikropájkou, protože s tou jsem nikdy nepracoval:o))