autoradio do kamionu

Autorádia, reproduktory, zesilovače

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod normandy88 20. 11. 2010 20:52

zdravim je mozne napojit autoradio s 12v napajanim do kamionu ked tam je iba 24v a ak ano ako by som to mal porobit ??? dakujem
normandy88
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod TFSi 20. 11. 2010 21:40

Pořiď si měnič napětí 24V -> 12V. Dají se běžně koupit, cena okolo 1500CZK.
Vyměním ojetého pionýra za neojetou pionýrku. Zn.: ojedu sám
TFSi
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EKKAR 20. 11. 2010 23:19

Měnič bude rušit. Doporučuju použít vyhledávač a najít si na netu poblíž svého bydliště nebo pracovního působiště nějakou firmu, která se zabývá autoozvučením - protože autorádia speciálně pro kamióny a autobusy s palubní sítí 24V se dělají taky, jen je potřeba se po nich popídit. Jinak pro samotné autorádio je lepší lineární stabilizátor (nebude rušit průnikem spínacího kmitočtu do signálu) - a zesilovač pro reproduktory koupit přímo pro napájení 24V.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod normandy88 21. 11. 2010 16:37

menic nemozem pouzit kedze mi potom nepojde subwofer teraz to mam zriesene tak ze mam potiahnuty kabel od baterky priamych 12V ale baterku mi vybija len neviem preco
normandy88
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod šeďour 25. 11. 2010 21:53

Asi máš špatně zapojené spínání z autorádia, sub je stále zapnutý a jeho trvalý odběr baterku vyšťaví.Druhá horší možnost je, že to máš nesprávně ukostřené (velmi častý případ) a tím máš způsobený onen odběr.
Měniče určeného pro tenhle účel 24V-12V, bych se nebál, jsou určené pro velký proudový odběr a dají se koupit už od tisíce korun.Ten lineární, jak doporučuje Ekkar by vyšel levněji, nemůže samozřejmě způsobovat žádné rušení, ale přecijen musíš mít nějaké zkušenosti, aby jsi si ho mohl postavit.
Spínaný měnič zkus na www.hadex.cz
Doma: Ultimativní audio miniPC, DAC + zesilovač HEGEL, třípásma LSM (geniálně navrhl Kocour)
Sluchátka: AKG K812, AKG K701,Beyer 770, 990, planární SDR wood.DAC + zes. TEAC
Na ven: FiiO X5, Trinity Delta II, Oriveti Primacy, FiiO X1, Sony MH1, atd.
šeďour
Pokročilý

Odeslat příspěvekod normandy88 26. 11. 2010 20:25

ukostrene je to na kamion a to sposobom radio // remkovy kabel do sub. // dva su na plus tj. pamatny pluskovy kabel a obycajny pluskovy kabel //sub minus je na kostre // tot vsjo//
normandy88
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod EKKAR 26. 11. 2010 22:17

Podívej - jestli umíš trochu bastlit, najdi si na netu datasheet obvodu 78S12 nebo 78T12 - jsou to výkonnější varianty klasického 1A stabilizátoru. 78Sxx vydrží odběr 2A, 78Txx dokonce 3A proudu - BEZPODMÍNEČNĚ vyžadují chladič. Přes tenhle stabec v pohodě uživíš rádio, které nepojede svými výstupy do reprobeden, ale bude sloužit jen jako zdroj nf signálu - včetně CD mechaniky, která v okamžiku roztáčení disku bere odhadem 1,5-2A (krátkodobě). A ten zesilovač včetně zesilovače pro subwoofer prostě koupíš nebo postavíš (necháš si postavit) ve variantě určené přímo pro napájení 24V sítí kamiónu.
Uvědom si - pokud postavíš spínaný snižovací stabilizátor, hrozí Ti rušení jeho spínacím kmitočtem. Když se budeš snažit vyhnout se rušení použitím lineárního stabilíku, při poměru vstupního a výstupního napětí 24V:12V na každý watt, který odebereš do zátěže, musíš další stejně velký watt vyzářit v podobě ztrátového tepla do okolí.
Teď trochu čísel, pro názornost jen tak nahozených "na kulato" - aby se to snadno počítalo. Vyjdeme z předpokladu, že pro (například) 10W zesilovač, který ve skutečnosti z reproduktorů vyzáří méně než 1W mechanické energie, kvůli účinnosti samotného zesilovače (asi 65% - skutečný údaj!) spotřebuješ asi 15W ze stabilizátoru (nebo z jedné 12V baterie) - a při napájení ze 24V přes stabec na 12V dalších 15W vyhodíš do prostoru jen tou stabilizací... Neboli na akustický výkon méně jak 1W spotřebuješ z 24voltových baterek "kocoura" asi 30W každou sekundu - neboli z nich bude odběr v řádu zhruba 1,3A... Kdežto pokud bude zesilovač přímo na 24V, při deklarovaném výkonu 10W a účinnosti cca 65% bude brát jen polovičku - tedy cca 15W - což už je údaj hodný zamyšlení, jestli se ta investice do zapojení pracujícího přímo s vyšším palubním napětím nakonec nevyplatí daleko víc... Uvědom si - každý watt odebraný z baterek se do nich dostal tak, že se musel vzít z alternátoru a ten si ho zase ucucnul přes kliku, ojnice, písty a vstřikovače z nádrže. Wattík k wattíku a ročně jsou to desítky litrů, které bys buď nemusel platit, nebo bys na ně najel další kilometry... Moje finální rada tedy zní: POPŘEMEJŠLEJ...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků