Kde sehnat USB kabel s odděleným napájením

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod anonymni 10. 11. 2016 22:52

A zkoušel už jsi to propojit optikou? Základní desky většinou mívají optickej výstup. Tím bys galvanicky oddělil PC od zbytku audio sestavy a rušení z PC by tak zmizelo. To je podle mě nejednodušší řešení. A kdyby ti to časem nedalo, tak bys dokoupil nějakej převodník z usb na optiku, jak už zu padlo.
anonymni

Odeslat příspěvekod bogino 10. 11. 2016 22:58

Optikou by stratil to, kvoli comu Micro kupil.

daw1d píše:Díky za tip, ale jelikož hlavní přednost mýho DACu (ifi iDSD) jsou mnohem vyšší vzorkovací frekvence než 96kHz ...

Micro po upsamplovani v prehravaci (alebo pri hrani DSD nahravok) naozaj hra aj meria lepsie, nez bez toho. http://www.computeraudiophile.com/blogs ... ments-632/
Linka na moje testy v mojom profile
HQPlayer Desktop ► Gustard DAC-X10 ► SPX2010TA ► HiFiMan HE-500
bogino
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod daw1d 10. 11. 2016 23:14

bogino píše:Rozumiem spravne?
- doteraz si z nejakeho desktop PC (nie Macbook) pocuval na sluchadla a ziaden brum nebol
- brum sa zjavil, ked si zapojil aktivne repro
- ked namiesto desktop PC zapojis Macbook s aktivnymi repro, ziaden brum sa nekona a to ani vtedy, ked je Macbook napajany z adaptera a z inej 230V zasuvky

Ma napajanie Macbooka (z adapteru) 2 polovu alebo 3 polovu vidlicu? Ak ten Macbook nie je spojeny so zemou a desktop PC je (to je urcite), to by mohol byt dolezity rozdiel.

Ano, do teď jsem poslouchal z PC skrze sluchátka bez rušení. Rušení se objeví až při zapojení aktivních beden (propojení DAC+PC kabelem). Macbook má trafo s 3 pólovou vidlicí, ale při zapojení se žádné rušení neobjevuje.

bogino píše:Skusal si viac USB kablov a rozne USB porty? PC moze mat viacero internych USB hubov. Idealne je mat prevodnik na hube, kde nie je zapojene nic, potom by napr. interferencia s mysou nemala nastat. Je na to utilitka USBview od Microsoftu, alebo jej vylepsena verzia http://www.thewindowsclub.com/usb-devic ... r-download Mozes skusit aj napajany externy USB hub.

Porty jsem zkoušel všechny co mám v PC. Zadní na desce i přední připojené interně na desku (USB2 i USB3). Program jsem si stáhnul, přikládám screen. Ani přepojení myši do jiného hubu nepomohlo. Stále je "pohyb slyšet". Kabely jsem zkusil dva, úplně stejný výsledek (Belkin a nějaký k tiskárně).

bogino píše:Ohladom hlasitosti, idealne je mat hlasitost zariadenia v OS (Control Panel | Sound | zariadenie | Properties | Levels vo Windows) na 100% a v aplikacii tiez na 100% alebo par dB menej (pre zabraneniu clippingu v pripade upsamplingu v SW prehravaci), ale proste blizko maxima. Lebo ked hlasitost vyrazne stiahnes digitalne v pocitaci, stracas cast bitoveho rozlisenia - do prevodnika ide potom efektivne menejbitovy signal, nez aky obsahuje nahravka. Najlepsie je hlasitost regulovat (stiahnut) az za prevodnikom, v tvojom pripade na aktivnych repro.

Hlasitos v OS i ve Foobaru mám samozřejmě na 100% a regulaci provádím na DACu. Hlasitost monitorů mám na 7.
bogino píše:Ohladom toho kablika, co mas na obrazku v 1. prispevku: Nieco podobne pouzivam s malym 5V 1A linearnym zdrojom. Nahradim tym +5V z pocitaca cistejsim napajanim a dosiahnem pocutelne zlepsenie, avsak: zeme su spojene, cize zemnu slucku to neprerusi. Myslim si, ze brum by ti to neodstranilo. Skutocnu galvanicku izolaciu robi ta Intona, ale za vela penazi. Mozno by ti pomohla nejaka audiofilska USB karta do PCI, co by bola lepsie odrusena. Lenze v tychto veciach je lepsie najprv vyskusat nez naslepo kupovat ... najjednoduchsie by bolo vymenit bud tie repro, alebo pocitac. Ozaj, preco nehras z toho Macbooku? Je vykonovo slaby na upsampling, alebo ... ?

Kablík na oddělení napájení je už asi jen další upgrade, ale nevyřeší můj problém. Pár hotovejch zařízení jsem už našel, ale jak říkáš, chtělo by to nejdřív zkusit:
http://hifimediy.com/high-speed-usb-isolator-480Mbps
http://www.aqvox.de/usb-power_en.html
http://www.teradak.com/products/77.html
Pán z "hifina.cz" mi nabídnul, že mi pošle na vyzkoušení ten "micro – iUSB3.0", kterej by měl prej vyřešit všechno. Ale i kdyby, tak dát 12tis za doplněk k DACu za 6tis je celkem šilenost :/ Ale když to bude makat, možná by stačila Nano verze za 6tis. Kdo ví, možná by pomohl i jen ten iPurifier2. Jinak PC je moje pracovní stanice, kterou denně používám a monitory jsem kupoval právě i kvůli práci se zvukem. Macbook je přítelkyně. Jinak jsem zkusil i můj 8let starej notebook (taky s 3 pólovým napájecím kabelem) a taky se žádné rušení neobjevilo. Evidentně je to někde v casu (deska, zdroj atd.). Novej komp kupovat budu, ale až po novým roce. Zdroj ani deska by neměla bejt nějaká šlupka:

i7 2600K @ 4.4Ghz
16GB CORSAIR DDR3 CL9
ASUS SABERTOOTH P67 stepping B3
ASUS GTX660-DC2T-2GD5
Zdroj Enermax MODU87+ 600W Gold

bogino píše:Optikou by stratil to, kvoli comu Micro kupil.
daw1d píše:Díky za tip, ale jelikož hlavní přednost mýho DACu (ifi iDSD) jsou mnohem vyšší vzorkovací frekvence než 96kHz ...

Micro po upsamplovani v prehravaci (alebo pri hrani DSD nahravok) naozaj hra aj meria lepsie, nez bez toho. http://www.computeraudiophile.com/blogs ... ments-632/

Pro upřesnění, mám ifi iDSD Nano ne Micro. Ale co se týká požadavků na přenos dat, tak ty jsou stejný. Optika mi prostě nestačí.

edit: Ještě jsem zkusil připojit C5D DAC a ruch byl úplně stejný jen ještě slyšitelnější (C5D má jen sluchátkový výstup, takže je asi silnější). Ale když reproduktory stáhnu na volume 5 (50%) ruch je slyšitelný už jen když mám ucho přímo u tweeteru. Spotify a většina "normálních" skladeb je v pohodě. Horší je to prostě u highres skladeb , kde je nutné zvyšovat hlasitost. Zatím to tedy vydržím a zkusím ten iUSB3.0.
daw1d
Junior

Odeslat příspěvekod anonymni 10. 11. 2016 23:39

Myslel jsem že máš micro, chtělo by to psát celý názvy. Jestli se chceš honit za frekvencema a nepoužívat žádný další předražený ifi krabičky, tak bych se dal cestou úpravy PC, ale to taky nebude zrovna ten nejjednodušší způsob zamezení rušení. Ani ten nejlevnější.
anonymni

Odeslat příspěvekod bogino 10. 11. 2016 23:52

AXVOX ti zemnu slucku neodstrani - spolocna zem. Je to dohromady to iste, akokeby si pouzil kablik z 1. prispevku s +5V zdrojom napr. iPower.

Hifimediy by mal veci pomoct, len ci uplne, alebo len ciastocne. Tu si ho nepozicias, takze by to bolo hop alebo trop. Je urceny na prerusenie zemnych sluciek a je High Speed.

Teradak je len Full Speed (do 96k PCM) a nie High Speed.
Linka na moje testy v mojom profile
HQPlayer Desktop ► Gustard DAC-X10 ► SPX2010TA ► HiFiMan HE-500
bogino
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod daw1d 11. 11. 2016 00:42

Ještě zajímavé zjištění, ruchy se objeví až po nabootování do Windows. V BIOSu nic, při bootování nic a jak se objeví přihlašovací okno Woken začne bzukot :/ A pokud přehraju testovací zvuk v nastavení zvukového zařízení ve Windows, vždy to jemně lupne a začátek zvuku není slyšet.. poté je ruch pár vteřin méně patrný a když rychle znovu přehraju zvuk, hraje od začátku. Pokud ale chvíli počkám, ruch zase zesílí a při opětovném zvukovém testu to zase jemně lupne a začátek testovacího zvuku zase není slyšet (než se DAC jakoby rozehraje).
Obrázek
Obrázek
daw1d
Junior

Odeslat příspěvekod bogino 11. 11. 2016 09:12

daw1d, mam z tvojho posl. prispevku trocha zmaetok. Predpokladam, ze to zariadenie 'Reproduktory' je tvoje prednastavene vystupne zvukove zariadenie a patri integrovanej zvukovke. Je tak?? Ked urobis mute pre 'Reproduktory', ziadna zmena? Ked nastavis Nano ako prednastavene zariadenie, deje sa to iste? Da sa v BIOSe zakazat integrovana zvukovka? Ak ano, vyskusaj, da to viac info. Ak nie, integrovana zvukovka sa da disablovat v Device Manageri a neskor zase povolit.
Linka na moje testy v mojom profile
HQPlayer Desktop ► Gustard DAC-X10 ► SPX2010TA ► HiFiMan HE-500
bogino
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EKKAR 11. 11. 2016 11:00

Přestaňte tady vymejšlet 3,14čoviny - PROSTĚ TAM NĚKDE MÁ ZEMNÍ SMYČKU A BEZ JEJÍHO PŘETRŽENÍ TO BUDE BRUČET. Nic mu nepomůže špekulování nad tím, kdy a kde mu to bručí víc a kdy a kde míň - MUSÍ SE UČUNIT OPATŘENÍ, ABY TO NEBRUČELO NIKDY. Tudíž potřebuje do přenosový cesty NĚKAM vložit část, která elektricky oddělí jak signálovou, tak společnou vodivou spojovací cestu - nejlíp právě v digitální části, protože tam se daleko snáz obnovuje signál do původního tvaru (zopakovat sled logickejch jedniček a nul je jednodušší než přesně kopírovat vstupní analogovej průběh). Jednoduše bych před DAC vložil optickej IZOLAČNÍ převodník s napájením výstupní části odděleným od zdrojovýho PC = JEDINĚ TAK SE DÁ ZBAVIT V TAKOVÝHLE SITUACI SPOJENÍ ZEMÍ zdroje signálu a dalších aparátků. Nejjednodušší by bylo opravdu použít v PC zvukovicu, která má optickej výstup a tu na externí DAC navázat optickým kabelem určitě by se tím vyřešily všecky problémy s brumem před a po bootu (mámoprkno má polovodičový spínače, kterýma na jednotlivý porty USB spíná napájení z větve StandBy nebo z hlavní +5V větve - tím je taky způsobovaný, že DAC napájenej z USB až do dokončení bootování nebručí, protože během bootu nemá z PC +5V napájení a doslova nepracuje!!!).
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod daw1d 11. 11. 2016 11:31

bogino píše:daw1d, mam z tvojho posl. prispevku trocha zmaetok. Predpokladam, ze to zariadenie 'Reproduktory' je tvoje prednastavene vystupne zvukove zariadenie a patri integrovanej zvukovke. Je tak?? Ked urobis mute pre 'Reproduktory', ziadna zmena? Ked nastavis Nano ako prednastavene zariadenie, deje sa to iste? Da sa v BIOSe zakazat integrovana zvukovka? Ak ano, vyskusaj, da to viac info. Ak nie, integrovana zvukovka sa da disablovat v Device Manageri a neskor zase povolit.

Nene, Wokna označili ifi jako Reproduktory. Zkusil jsem zakázat ve správci zařízení všechno co se týká zvuku a nic se nezměnilo. V biosu to nejde.
Obrázek
Obrázek

Moc díky za snahu a za rady, zkusím teď na zkoušku objednat jak to iUSB3 tak iPurifer2. Jeden jen "očistí" signál, druhej zamezí zemní smyčku, tak uvidim co pomůže. iDefender by měl mít českej distributor příští měsíc, ale nechtěl to slibovat. Ten kdyžtak vyzkouším pak.
daw1d
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 11. 11. 2016 12:57

Všecko v čem nebudeš mít úplně ELEKTRICKY oddělenou vstupní a výstupní stranu, tzn. v čem nebude v cestě signálu symetrickej transformátor nebo optoizolační zesilovač, s tím to bude bručet dál. Pochop to - je to vlastnost elektrický sítě a způsobu připojování spotřebičů k ní. Kdyby u nás soudruzi komunisti nezachovali až do konce 80. let takovou vykopávku jako jsou "lacinější" hnilíkový rozvody používající jen 2 dráty pro zapojení každý zásuvky, ale udělali už po válce přechod na daleko spolehlivější a proti rušení a podobnejm zvrhlostem daleko odolnější rozvody trojdrátový (neboli kdyby nahradili už tenkrát soustavu TN-C soustavou TN-S aspoň v domácnostech), neměl bys teď takový problémy... A neměl by je nikdo.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod daw1d 11. 11. 2016 15:13

Chápu. A vlastností sítě myslíš celý sítě, ne tý co mám v bytě / domě? Protože dům ve kterým sedím je postavenej před deseti lety, takže předpokládám, že tady už jsou rozvody udělaný správně.
daw1d
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 11. 11. 2016 17:48

Na férovku vem šroubovák a odmontuj kryt libovolný zásuvky. Když nebudeš na nic dalšího sahat, nic se nestane. Podívej se, jak tam jsou vedený dráty a kolik jich je - jestli jsou jen 2, nebo 3 ke každý zásuvce. Pokud jsou jen 2, tak máš síť natahanou podle starý normy a jestli je to pravda s tou stavbou starou 10 let, tak takovej byt vůbec neměl dostat revizi a tím pádem by neměl ani bejt zkolaudovatelnej - protože pro nově kolaudovaný obytný prostory se musí používat ta "třídrátová norma" (TN-S) už od roku 1993 ... jiná věc je třeba oprava - neboli když se jen mění vedení a součásti rozvodu už provozovanýho - tam se dá zachovat původní stav a nemusí to podléhat revizi. Všeobecně se ale doporučuje i při opravách učunit rekonstrukci na novou normu.
No a jestli máš doma TN-S a stejně ti to brumí, pak může i tak bejt na vině špatnej stav rozvodů - ne nadarmo se v průmyslu nařizuje kontrola všech spojů v rozvodech po půl roce a revize každej rok ...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod daw1d 11. 11. 2016 18:28

Ok, zkouknu zásuvky. Jinak ještě se snažim najít radu přímo u ifi a Jan Fiala tam poukázal na jednu věc a to fakt, že když jsem měl zapojenej notebook nebo macbook místo mýho PC, žádnej ruch jsem neslyšel. Tím pádem je zvláštní, že by se zemní smyčka tvořila jen u jednoho zařízení (u PC), ale u jiných zařízeních zapojených do stejný zásuvky se to neděje. Štve mě, že tady nemám jinej zdroj do kompa nebo desky, abych eliminoval problém tady :/ Zkusim to ještě přes víkend otestovat s jiným kompem.

Zásuvka zkontrolovaná, jsou tam tři kabely.

20:32 - Zkouším co se dá a vyptávám se kde to jde. Pan Fiala z eXaudia mi ještě poradil ať zkusím DAC a repráky propojit "směrovým kabelem s odpojenou zemí (stíněním)". Vzal jsem tedy kabel cinch >> TRS, nechal jsem připojený jen signálový drát a propojil jsem DAC s repráky. Bzučící ruch byl rázem asi 5x hlasitější. Všiml jsem si toho už když jsem jednou omylem zapojoval originální kabely do DACu a byly zapnuté reproduktory. Jak jsem zapojil středový kolík cinche do DACu objevilo se hlasité rušení.. jak jsem cinch docvakl a spojila se i zem, rušení se zmírnilo, ale stále tam je. Už jsem fakt zoufalej, proto zkouším vše a každej poznatek sem píšu, pro případ, že by to někomu fundovanýmu pomohlo identifikovat problém...
Naposledy upravil daw1d dne 11. 11. 2016 20:32, celkově upraveno 1
daw1d
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 11. 11. 2016 20:26

Ono záleží na zapojení zdroje pro ten komp. Pokud má jako každej obyčejnej PC ukostřenej obal zdroje na kostru skříně a zároveň má uvnitř zdroje propoj mezi touhle kostrou a společným vodičem všech stejnosměrnejch výstupních napětí, tak podle normy ČSN(EN) jakožto spotřebič třídy 1 má i spojenej ten společnej vodič s ochranným kolíkem v zásuvce = vodičem PE. Když to je ale udělaný tak, že ten zdroj je celej zaizolovanej jako třeba u NTB, tak může mít i jen 2 drátovej přívod (jako třeba holicí strojek), potom nesmí bejt nic ze sekundární strany spojovaný s tím ochranným vodičem, protože to už musí bejt podle normy oddělený dvojitou izolací - a to jsou ty případy, kdy to nebručí, protože přes kostru přístroje spojenou se společným signálovým vodičem se nic neuzavírá. Tím se ani do signálový cesty nedostává žádnej parazitní proud, kterej by vytvářel nežádoucí úbytky napětí a tím i brum.
Dá se to vyřešit buď tím, že se udělá instalace s co nejmenším odporem v obvodu ochrannýho vodiče PE a všecky kostry se na něj pospojujou, nebo se od něj naopak všecky kostry striktně oddělí. Bohužel, u přístrojů s kovovou skříní nebo kovovýma knoflíkama a hmatníkama je odpojení PE nepřípustný (zakazuje to norma) - ALE UPOZORŇUJU, NA PRASÁKA SE TO DÁ TAKHLE UDĚLAT = ODPOJÍ SE UVNITŘ SKŘÍNĚ ŽLUTOZELENEJ DRÁT Z PŘÍVODNÍ ŠŇŮRY OD KOSTRY A NECHÁ SE ZAIZOLOVANEJ A NEZAPOJENEJ. ZEMNÍ SMYČKA SE TÍM PŘERUŠÍ, ALE OPAKUJU - ODPORUJE TO PŘEDPISŮM O POUŽÍVÁNÍ ELEKTRICKEJCH SPOTŘEBIČŮ A O OCHRANĚ PŘED DOTYKEM S ŽIVOTU NEBEZPEČNÝM NAPĚTÍM.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod f1sker.com 12. 11. 2016 23:15

EKKAR píše:POCHOP, ŽE MUSÍ MÍT ASPOŇ V 1 MÍSTĚ UDĚLANOU IZOLAČNÍ MEZERU, ABY SE TA SMYČKA PŘERUŠILA...!!!!!


A aj si si precital, co som mu radil na prvom mieste?

A ten Caps Lock si nechaj pre niekoho ineho ;)
f1sker.com
Mírně pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků