hifionania píše:Dokonca ak bol darček súčasťou iného výrobku a ten dakto reklamuje, tak po uznaní reklamácie v prípade, že predajca vracia kupujúcemu čiastku za ktorú to kúpil tak je povinnosť kupujúceho vrátiť aj darček, prípadne ho zaplatiť.
Prípadne sa cena darčeka odrata zo sumy ktorá je vyplatená kupujúcemu po uznaní reklamácie.
Mne osobne sa to stalo. Bola to síce drobnosť no z ceny výrobku mi ten dar bol odrataný, pretože som ho už nevlastnil
Znie to divne ale takto to je a vela ľudí o tomto nevie.
Pokiaľ mám dobré informácie tak jediná možnosť ako tomu predísť je vzdať sa daru.
Tak to je tvoje hloupost. Prodejce po tobě může vyžadovat dárek zpět jen v případě, že zboží vracíš v rámci 14ti denní záruky.
Pokud reklamuješ v rámci vady zboží a v rámci té vady pak odstupuješ od kupní smlouvy, tak na to nemá nárok a jen tě zkouší a tys naletěl, tak tu nešiř bludy!
Něco z dtestu:
Ustanovení obchodních podmínek hlásající povinnost vrátit dar po zrušení kupní smlouvy představuje nepřípustné omezování práv spotřebitelů ze záruky. Přinejmenším má za cíl odradit spotřebitele od uplatňování práva na odstoupení od smlouvy. K takovéto klauzuli se nepřihlíží, jako by vůbec nebyla. Je-li právo spotřebitele od smlouvy odstoupit logickým důsledkem nedodržené kvality a vlastností prodaného zboží, za což obchodník odpovídá, nemá tento právo se vrácení dárků dožadovat.