Loudness war a podobné věci

Hifistudia, hifibazary a témata týkající se AV, která nelze zařadit do ostatních sekcí

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod anonymni 17. 1. 2017 16:11

misakq píše:Pro mě je gramofon věcí spíše nostalgickou a amosférickou, takže jestli mi ve skladbě lupne jednou, nebo desetkrát, je mi buřt.. Naopak, když mi deska nelupe ani jednou, je mi to skoro líto, pač to pak nemá tu atmosféru :-D

No to já chci poslouchat hudbu ne praskání, když to tam kapela nenahrála tak to tam nemá co dělat. Do určitý míry se to dá akceptovat, ale jen minimálně.
misakq píše:Když si chci pustit co nejlepší kvalitu zvuku, rozhodně si nepustím gramofon. Ten prostě na digitál nemá. Mimo to že to je slyšet, tak je to i technicky dané ;-)

Já to slyším přesně opačně, když si chci pustit co nejlepší kvalitu zvuku, rozhodně si nepustím digitál. Ten prostě na analog nemá. A je to slyšet.
Já vím že se mnou spousta lidí nebude souhlasit (a někteří zas budou), ale mám doma řekl bych kvalitativně vyrovnaný sestavy jak na analog tak na digitál a můžu ledacos porovnat a digitál nevítězí. Ale o tom už jsme se tu bavili a takhle to slyším já a nikomu to nevnucuju.
anonymni

Odeslat příspěvekod krmelec 17. 1. 2017 17:49

To porovnáváš ale neporovnatelné, protože nepoužiješ stejnou nahrávku.CD i LP bude jinak nahrané, zpravidla lépe pro LP. Na LP se ještě ta kvalita jakž takž drží, ale s technologii to nijak nesouvisí, je to jen lidský faktor ve studiu.
CW DAC 1 + Yamaha A-S501 + Wharfedale Linton Heritage
krmelec
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 17. 1. 2017 18:13

Že je mastering pro CD a LP rozdílný tu víme všichni. Neporovnávám mastering jednotlivých nahrávek nic takového jsem nenapsal. Porovnávám analog vs digitál jako celek, zvuk digitálu vs. zvuk analogu, prostě analog hraje líp (tak to vidím já). Samozřejmě že se to odvíjí i od samotný nahrávky, ale obojí je prostě jiný.
Asi jsem ten předchozí příspěvek nenapsal úplně srozumitelně, ale myslel jsem, že v kontextu toho co psal misakq je to jasný.
anonymni

Odeslat příspěvekod EKKAR 17. 1. 2017 21:18

Analog nehraje líp než digitál. Analog hraje JINAK než digitál - a to je důležitější. Protože lidský ucho samo je nedokonalý a přenos vzruchu z fyzikálního podnětu až po výslednej dojem v nervovým centru pro emoce NENÍ NIKDY DOKONALEJ - a počítá i s určitým zkreslením, zhoršením kvality a podobnýma ztrátama. Digitál snažící se o naprosto identickej výstup, jako byl vstup tuhle predispozici narušuje - už třeba tím zmršeným mástrem, kterej nadměrně zvýrazňuje kraje pásma tam, kde by sluch podvědomě vnímající zkreslenej přenos střední části pásma očekává ty krajní pásma spíš potlačený. I když idea Hi-Fi je taková, že výstup by měl bejt co nejvěrnější obraz vstupu, tak to nejde jednoduše dodržet - už jen proto, že se nedá každej poslechovej prostor učunit identickej tomu, ve kterým se mástrovala nahrávka, aby výslednej poslechovej dojem byl stejnej, jakej měl (pa)zvukař v momentě, když mixoval mástr ... A analog je prostě "pružnější" = je míň citlivej na tuhle změnu prostoru než digitál. Proto se zdá bejt i "poslouchatelnější" právě v prostředí míň dokonalý reprodukce a poslechovýho prostoru ...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod misakq 18. 1. 2017 07:59

Tak k té technologii... Gramofon je pro mě spíše hudební nástroj kterej hraje podle not - gramodesky... Jeho technologie je ovlivňována spoustou věcí. Ale i v ideálním světě, kde je vše perfektně nastaveno (antisketing, snímací úhly - pouze u tangenciálního ramene, ale to má jiné problémy, přesné otáčky, žádné vibrace, žádný prach) je tu stále problém nestejnoměrné hustoty záznamu (jeden z důvodů proč vzniklo CD kde je to řešeno), separace kanálů je totálně jinde - gramofon je přece jen původně monofonní, pouze "přivohnutej" na stereo... Nebo ne? A pak už jen samotná představa (kuli ní mě gramofon fascinuje a má ho rád :-) ) že jedna jehla v drážce je rozkmitávána na x frekvencích najednou a mechanicky ten zvuk přenáší... Hmotnost - setrvačnost - zkreslení... a tím pádem i nevyhnutelné mechanické opotřebení a nestálost nosičů.
A frekvenční rozsah? At A jsem nemluvil o CD ale o digitálu, takže 44,1kHz pro mě není vrchol ;-) A at B teda pánové - schválně - ruku na srdce - kdo z vás slyší nad 20kHz?? Já se teda přiznám, že končím někde před 18kHz.

Klidně mě opravte :-)
Jinak souhlasím s vámi, že analog zní jinak a netvrdím že špatně. Ale HiFi - vysoká věrnost - tady má tedy lepší technologické možnosti digitál. Nebo v čem je tedy dnešní LP tak vychytané, že to potírá to co jsem popsal? Nebo mám mylné představy?
Rád se poučím :-)
Repro: Focal Electra 926
Zes: BVAudio PA300SSE + P1SE
DAC: Gustard A20H
misakq
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 18. 1. 2017 16:23

misakq píše:Gramofon je pro mě spíše hudební nástroj kterej hraje podle not - gramodesky

A CD je teda co? http://fyzika.jreichl.com/main.article/ ... ukce-zvuku
On je ten základní princip vlastně dost podobnej. A "digitál" pouštěnej z počítače nebo přenosnýho přehrávače je taky vlastně jen soubor "not", nebo-li jednotek a nul jako na CD jen jejich snímání není řešeno mechanicky jako je tomu u gramofonu.
misakq píše:Ale HiFi - vysoká věrnost - tady má tedy lepší technologické možnosti digitál.

Jinde v jinej diskusi jsem psal něco podobnýho co EKKAR v předchozím přízpěvku:
High Fidelity je vysoká věrnost vůči čemu? Vůči původní studiovej nahrávce? A jak ta která kapela chtěla aby to reálně znělo a jak jim to znělo ve studiu, když si řekli jo, tohle je ono? To nikdo neví a na každej stereo sestavě a v každým obýváku, nebo poslechovce a na každých sluchátkách, bude každá nahrávka znít stejně trochu jinak. Hi-Fi podle mě není hon za "vysokou věrností", ale jednoduše hon za zvukem, kterej se líbí tomu konkrétnímu jedinci. Jak jako poznáš že už si té "vysoké věrnosti" dosáhl?
misakq píše:A frekvenční rozsah? At A jsem nemluvil o CD ale o digitálu, takže 44,1kHz pro mě není vrchol ;-) A at B teda pánové - schválně - ruku na srdce - kdo z vás slyší nad 20kHz?? Já se teda přiznám, že končím někde před 18kHz.

když tedy neslyšíš nad 18kHz k čemu ti tedy je vyšší vzorkovací frekvence než na CD? Takhle to nemůžeš brát. Zkus si v nějakým editoru uříznout ze skladby všechno co je nad 18khz a pak nám řekni jak se ti to líbilo. To že lidský ucho neslyší vyšší frekvence neznamená že jsou v tej hudbě k ničemu a ty je nevnímáš. Tohle se na AV fórech probíralo už nejednou.

Jen tak pro zajímavost nedávno jsem znovu narazil na tenhle článek, částečně to souvisí s tím o čem se tu bavíme:
http://www.audiodrom.net/cs/jak-to-vidi ... a-do-pekel
anonymni

Odeslat příspěvekod misakq 19. 1. 2017 09:43

CD je soubor dat, které jsou dekódovány a převedeny na hudbu. Na desce je přímo ta "hudba" a když se deska toči, lze z ní dostat zvuk i kouskem plastu, když ho strčíš do drážky.. rozrezonuje ho to, že slyšíš nahrávku, stejně tak ze samotné přenosky. Tak jsem to myslel, že graofon skutečně hraje na desku... ano, převede nahrávku na elektrický signál aby se dal zesílit. Ale princip je podbný leda tak tím, že se oboje točí a zádnam je ve spirále. Nic méně CD má konstantní datový tok, protoče čím blíže u středu čte, tím jsou vyšší otáčky. Gramofon má plnou kvalitu jen na kraji desky. Čím blíže si u středu, tím je hudba více "komprimovaná" .

S tou věrností to máš pravdu, že tady je to přirozenější cesta.. pohyb membrány mikrofonu je zaznamenán na desku a zní pak zpětně převeden na pohyb membrán měničů -ok.
Vliv studia a jak to autor zamýšlel? No tak studio to má nahrát bez vlivů akustických a bez zkreslení ne? Pak by si měl optimálního poslechu dosáhnout taky v akusticky ideálním prostředí. Ale samozřejmě každý má jiné vnímání a líbí se mu něco jiného, Hi fi je asi také trochu věc subjektivní, jak píšeš. Včera jsem poslouchal deska i digitál dokud na mě nezačla zvonit sousedka :-D Mno a ano, je to jiné a oboje má něco do sebe :-)

Nemám žádný editor a ani se mi to teď dělat nechce, ale čistě z technického pohledu - pokud v nějaké spektru mám citlivost nula, jeho nepřítomnost nepoznám, bude-li odseknuto skutečně v pásmu kde už nevnímám ani žbl.
Repro: Focal Electra 926
Zes: BVAudio PA300SSE + P1SE
DAC: Gustard A20H
misakq
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EKKAR 19. 1. 2017 13:19

Jenže to je právě to - studiová nahrávka se dělá v totálně utlumeným prostoru, doslova v hluchý bedně a často navíc ještě sekvenčně = nehrajou všichni muzikanti naráz, ale snímá se nástroj po nástroji nebo třeba po dvojicích - a veškerý efekty "prostorovosti" se dodělávají POSTPRODUKČNĚ - včetně intenzitního rozmístění jednotlivejch nástrojovejch stop do kanálů, dozvukovejch efektů pro "zvýšení prostorovosti" nahrávky atd atd. Prostě to, co koupíš jako "studiovou nahrávku" je doslova UMĚLINA - ŽÁDNÁ KAPELA ANI ZPĚVÁK NIKDY TAKHLE SVOJI SKLADBU NEZAHRAJOU ANI NENAZPÍVAJÍ. Všecko je to produkt (PA)ZVUKAŘOVY PRÁCE S JEDNOTLIVÝMA STOPAMA - jak to nastaví frekvenčně, co hlasitostně vytáhne, co potlačí, kam dá delší echo, kde to panorámou pošoupne víc na střed nebo dál do strany - PROSTĚ NENÍ TO NIKDY REALITA. Je to jen a jen o tom, jak to slyší on sám přes monitory nebo laple u mixpultu ve studiový režii - žádnej reálnej nahrávací prostor s reálným dozvukem a útlumem odrazů u takový nahrávky NEEXISTUJE - pak taky nelze žádnej VYSOCE VĚRNĚ REPRODUKOVANEJ POSLECHOVEJ PROSTOR VYTVOŘIT - doslova vem na dlani chlup ..!!!! Proti tomu jsou tzv. LIVE nahrávky - záznamy z koncertů nebo unplugged vystoupení někde v klubech, nahrávaný MONOFONNĚ a následně případně domixovaný do dvou stereosignálů - anebo mástrovaný v původní mono-podobě. U těch si člověk říká, JAK TO, ŽE TO ZNÍ JINAK? No samozřejmě že to zní jinak, protože tam prostě chybí ta umělina, to "DOPLNĚNÝ MISTREM (PA)ZVUKAŘEM PŘI MIXU" - protože na PA poslech se samozřejmě mixuje jinak, než při studiovým záznamu ... A ruku na pumpu - kdo z nás kdy slyšel opravdu LIVE STUDIOVOU NAHRÁVKU ...????
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod misakq 19. 1. 2017 13:38

Nojo, ačkoliv vím o tom, že se nahrává každý nástroj zvlášť a pak se to mixuje tak jsem si s tím doted nespojil fakt, že prostor a rozmístění nástrojů ve studiové nahrávce je vlastně uměle vytvořený zvukařem...
díky za prozření :nenapadne
Repro: Focal Electra 926
Zes: BVAudio PA300SSE + P1SE
DAC: Gustard A20H
misakq
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 19. 1. 2017 18:18

misakq píše:CD je soubor dat, které jsou dekódovány a převedeny na hudbu. Na desce je přímo ta "hudba" a když se deska toči, lze z ní dostat zvuk i kouskem plastu, když ho strčíš do drážky.. rozrezonuje ho to, že slyšíš nahrávku, stejně tak ze samotné přenosky.

Ano, ale ty jedničky a nuly jsou uspořádány do jedný dlouhý stopy v podobě spirály a snímá je laserovej paprsek kterej se posouvá spolu s otáčejícím se CD. Navíc k tomu aby sis poslech CD potřebuješ DAC kterej ten digitální signál dekóduje a převede na hudbu, jak říkáš. U gramofonu zas potřebuješ RIAA předzesilovač, protože hudba na desce je vlastně komprimovaná a RIAA předzes. ji dekomprimuje (převede) na poslouchatelnej signál. Prostě celkově je ten princip podobnej.
misakq píše:Vliv studia a jak to autor zamýšlel? No tak studio to má nahrát bez vlivů akustických a bez zkreslení ne? Pak by si měl optimálního poslechu dosáhnout taky v akusticky ideálním prostředí.

Hmmm, to by bylo hezký. Dřív to bylo něco jinýho, dřív se snažili udělat kvalitní nahrávku, ale dneska.......
I kdyby to co říkáš ale byla pravda, tak každý studio bude mít jiný "akusticky ideální prostředí". Každý studio bude mít jinak řešený prostory, jinak udělanou akustiku, jinej pohled na to co znamená "akusticky ideální prostředí". Protože vždycky jde o lidi, o majitele, nebo ty zvukaře který v tom studiu dělaj.
Takže stejně nevíš jak chtěli aby to znělo, tak jak to máš "vysoce věrně" napodobit? Pro každou nahrávku od každýho dalšího studia bys vlastně musel upravovat akustiku poslechovky, ale to bys nejdřív taky musel vědět jak ji máš upravit aby to znělo stejně jako jim v tom studiu. A to nemluvím o tom, že každý reprosoustavy, zesilovače, sluchátka atd. hrajou trochu jinak. Já vím že to možná rozpitvávám až moc, ale v zásadě je to vlastně pravda, ne?

Navíc, jestli si čet ten článek "Cesta do pekel" co jsem na něj dával odkaz včera, tak už ti musí bejt jasný, že v dnešní době na to spousta nahrávacích studií a zvukařů, hází bobek. Jde jim jen o to aby to hrálo co nejhlasitějc, všechno ostatní je nepodstatný.
Což dokazuje třeba tahle nahrávka (vlastně celý album Death Magnetic, ale tahle písnička asi nejvíc), slyšel jsi to někdy? To nemá nic společnýho s tím, že by měli nahrávat bez zkreslení atd.
Jestli to neznáš, tak si to pusť od času 4:00 do 6:00 a pak mi řekni co si o tom myslíš.
https://www.youtube.com/watch?v=3zYjsncQiOQ
Obzvlášt ve sluchátkách je to fakt zážitek :shock:, když jsem si to pustil poprvý, myslel jsem v první chvíli, že se mi něco stalo se sluchátkama (jakože se třeba roztrhla membrána, nebo tak něco). Jak mohlo nějaký studio tohle vypustit do světa? A jak to mohla kapela tomu studiu schválit? Nechat si takhle doku..it svou muziku. Nechápu. (a ne vážně to není youtubem :-D)
misakq píše:Nemám žádný editor a ani se mi to teď dělat nechce, ale čistě z technického pohledu - pokud v nějaké spektru mám citlivost nula, jeho nepřítomnost nepoznám, bude-li odseknuto skutečně v pásmu kde už nevnímám ani žbl.

Třeba hluboký tóny taky nevnímáš jen ušima, ne? Pokud reproduktory rozpohybujou dostatečný množství vzduchu zaznamenáš to i tělem.
anonymni

Odeslat příspěvekod EKKAR 19. 1. 2017 20:08

Kapela kolikrát musí podepsat to, co by nepodepsal jinej člověk málem ani pod namířenou zbraní. Důvodem je to, že ZA PODPIS mají slíbený nejen prachy, ale to, ŽE SE O NICH BUDE DÍKY TÝ ZMRŠENÝ NAHRÁVCE ASPOŇ VĚDĚT A MLUVIT, že se umístěj v hitparádách, že z nich pomocí TV, rádií i interfernetu udělají ZNÁMÝ LIDI - a za tohle podepíšou málem i příkaz k vlastní sebevraždě ... Oni sami by to nikdy tak nedali, jenže (pa)zvukaře platí buď studio, nebo dokonce produkce - a těm nejde vůbec o zvuk jako takovej, těm jde jen o kšeft ... Ani jedna skupina s výjimkou těch extra nejsilnějších si nedělá nic ve svý vlastní produkci - všecko za ně platí NĚKDO, s kým mají uzavřenou smlouvu na komplet servis - nájem studia, veškerý další služby včetně dopravy, lehkejch společnic a koksu nebo perníku, kdo ale NÁSLEDNĚ určuje jak samotný aranže, tak i stajling na koncertech, osoby, který se vůbec budou moct k HVĚZDÁM přiblížit i cenu, za kterou se bude prodávat nejen výsledný album, ale i za kolik minimálně bude gáže za koncert, za kolik bude tričko s potiskem a ve finále i kolik nakonec HVĚZDY dostanou na účet ... A ty HVĚZDY radši podepíšou - protože když nepodepíšou, tak nejsou hvězdy ...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod platprd 19. 1. 2017 20:11

To žiješ asi v nějakém imaginárním světě EKKARE, za nahrávky se už dáno neplatí skoro nic obzvlášť v ČR kolikrát seš rád, když ti vydavatel zaplatí alespoň část výdajů ze studia. Proto si taky v ČR spousta kapel raději nahrává samo na své triko.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
platprd
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EKKAR 19. 1. 2017 20:18

Jo, to je druhá možnost - vydat si nahrávky VE VLASTNÍ REŽII, VLASTNÍM NÁKLADEM. To ale nikdo z těch OPRAVDU HVĚZD nedělá - všichni radši podepíšou smlouvy....
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod platprd 19. 1. 2017 20:53

jo co třeba Mňága a Žďorp, Vypsaná Fixa atd......
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
platprd
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 19. 1. 2017 20:58

Nevidim sebemenší důvod proč by kapela jako je Metallica měla podepisovat nějakýmu nahrávacímu studiu, že jim můžou jejich hudbu doj.bat jak se jim zachce. Zrovna Metallica si určitě může dovolit zaplatit nahrávání a vydání ze svýho, to že s tím nahrávacím studiem nevyběhli hned jak slyšeli výsledek může znamenat snad jen buď:
zaprvé: na hudbě už jim nezáleží a jde jim o to vydělat na prodejích. A s jejich jménem se bude dobře prodávat prakticky všechno co vydaj. Kvalitu nahrávky asi neřeší, protože se v dnešní době najde víc než dost těch co si tu desku stejně koupí a kvalitu nahrávky neřeší, protože hlavní je, že to hraje nahlas, že jo.
anebo zadruhé: všichni v kapele za ty roky koncertů ohluchli a už ani neslyší co to studio s jejich muzikou udělalo :-D a po vydání už je pozdě s tim něco udělat.
Naposledy upravil anonymni dne 19. 1. 2017 21:03, celkově upraveno 1
anonymni

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků