Koupě první audio sestavy

Zdroj zvuku+zesilovací prvek+reprodukční zařízení. Rady, dotazy a zkušenosti.

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Cesy.77 1. 3. 2017 18:15

Zdravím,

jsem úplný začátečník, co se týče hifi komponentů. O problematiku audia se zajímám druhým týdnem. Přečetl jsem různé recenze a místní forum. Ale samozřejmě spoustě věcí stále nerozumím. Co mě k tomu přivedlo? Tak počáteční impuls byl vylepšit zvuk u TV Samsung. Repráčky z ploché TV jsou nedostatečné. Řekl jsem si tedy, že koupím "něco" do pěti tisíc a bude to stačit. Ovšem za tuto cenu člověk příliš kvalitního zvuku nedostane. Řekl jsem si tedy, že se posunu s rozpočtem trochu dále a koupím něco "lepšího" do 10ti tisíc. Jenže...5.1 domácí mainstreamové kino jsem po krátké době zavrhl - za prvé jsem omezený místem a za druhé nechci tahat moc kabelů. Navíc BR ani DVD přehrávač nepotřebuji. Narazil jsem tak na soundbary - kompaktní, stylové, výkon by mohl pro moje potřeby stačit -> Do ted jsem využíval 2.1 chrastítka k PC. Ale vím není to ideální řešení. Proto jsem hloubal dál a narazil tak na to, že bych si mohl koupit komponenty samostatně, což je sice podstatněji dražší, ale zvuk je úplně jinde. Jen mám trochu strach, právě díky tomu jak tomu nerozumím - hlavně abych to správně nastavil a komponenty k sobě pasovaly.

Sestava by byla do pokoje cca 20m2 v bytě 2+kk. Kolem TV jsem limitovaný místem. Proto myslím, je zbytečné se pouštět do 5.1 sestav. Bylo by to hlavně na filmy a hudbu. Nejsem audiofil, ale když už to kupuji hledám určitou kvalitu i když z důvodu ceny musím dělat kompromisy.

Ze všeho co jsem vyčetl jsem dospěl k tomu, že se rozhoduji mezi třemi variantami:

Zakládní studiová sestava, nějaký entry level kolem 15ti tisíc. (vím, že je to v této kategorii těžký low-end, ale vzhledem k tomu, že jsem studiovou sestavu nikdy ani neslyšel, myslím, že i z té základní bych byl hotový a v bytovce stejně nemůžu dělat velký švíky)