Uprednostnujete HiRes hudbu pred CD / lossy kvalitou?

Diskuse na témata, která se netýkají výše uvedených

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Uprednostnujete HiRes hudbu pred CD / lossy kvalitou?
Vzdy uprednostnujem HiRes (SACD, DVD-A, HiRes studio master . . .) 6 %  33%  [ 6 ]
Ak mam na vyber, porovnam si CD a HiRes - vyberiem to, co lepsie znie 7 %  38%  [ 7 ]
Staci mi maximalne CD kvalita, prinos HiRes nepocujem 3 %  16%  [ 3 ]
Neviem, co sa ma pytate 2 %  11%  [ 2 ]
Celkem hlasů : 18

Odeslat příspěvekod Audiofiller 23. 10. 2012 17:37

Aha, dík.
Audiofiller
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Odar 23. 10. 2012 21:14

ronnies --> Mam z HDTracks Bob Marley Legend, kde reklama na stranke hovori, ze je to robene z originalnych mastrov Island Records. Ci je to pravda, to netusim (a ani sa to nedozvieme), ale mozem s kludnym svedomim povedat, ze hadzanie hrachu na stenu to v tomto pripade nie je ani nahodou. Ako dalsi priklad uvediem albumy od Madonny, ktore oproti CD verziam doslova "slapu".
Odar
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod ronnies 24. 10. 2012 20:13

Odar--S tou kvalitou je to velmi individualne.. co album to ina kvalita..B Marleyho moc nemam napocuvaneho a od Madonny sa mi paci akurat vyberkovka The Immaculate Collection a doska - Confessions on a Dance Floor....
ronnies
Junior

Odeslat příspěvekod icotech852 28. 10. 2012 11:32

ja som teraz nasiel nieco co potesi hardrockove srdcia.
Ked som pisal ze stare rockove albumy uz zneju dost pasé,prisiel som nato ze MEGADETH spravil remastering svojich starych albumov a to doslova tak ze nieco v nich nahral nanovo.
Pocuvam album remastered rok 1985 a musim povedat ze je skvele znovu pocut albumy v novom šate.Cize ak patrite medzi Megadeth generaciu hor sa nato.
forsaken...
icotech852
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod slayers 28. 10. 2012 12:40

Myslíš jako v HiRes nebo jak?
Noble Audio Galaxys, Lumin D2, Pro-Ject Xtension 10, Pro-Ject Phono RS, Kinki Studio MX1+, Audiovector R3 Avantgarde a nějaký Heimdall 2.
slayers
Aristokrat klubu D2
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 28. 10. 2012 13:07

Pravdu povediac si ma touto otazkou zaskocil.Nemozem potvrdit ze sa jedna o Hires nahravku (96/24) ale o MEGADETH REMASTERED 2004 edicii ktora v sebe zahrna niekolko ich starsich albumov som na nete nenasiel nic (az na nemenovane linky kde som ju stiahol)

Ale jedno potvrdit mozem - ich albumy poznam ako alfu omegu a taktiez aj album ktory som spominal 1985(killing is my business and bussines is good)
Neviem aka technika sa pouzila na dany remastering ale na porovnanie je to uplne ina nahravka ako povodny ich album a je aj vo flac.Dana nahravka je jednoducho povedane spravena akoby nanovo. http://s1.subirimagenes.com/otros/1872883stiker.jpg

na ich original stranke nieje o tom nic a pravdu povediac nasiel som to nahodou na stranke ktoru nechcem menovat.Ak mas zaujem tak SZ.
forsaken...
icotech852
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bogino 28. 10. 2012 13:44

icotech852, v playeri ktory pouzivas sa urcite da pozriet vlastnosti nahravky, najskor pravy klik na polozke v playliste, mozno z menu.

Ak je to povodom zo standardneho CD, potom to musi byt 16bit/44.1k.
Rozne masteringy mozu zniet rozne. Povedal by som, ze najviac zalezi na masteringu a az potom na hustote zaznamu.
Naposledy upravil bogino dne 28. 10. 2012 18:12, celkově upraveno 1
Linka na moje testy v mojom profile
HQPlayer Desktop ► Gustard DAC-X10 ► SPX2010TA ► HiFiMan HE-500
bogino
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 28. 10. 2012 13:49

povodne som chcel dat tento prispevok do vlakna - co pocuvate.
Ale kedze sa jedna o mastering ktory vytahuje stare nahravky do inych rozmerov dal som tu.
forsaken...
icotech852
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bína 28. 10. 2012 15:34

Sem se to nehodí, chtělo by to spíš semhle viewtopic.php?f=1724&t=1088668&st=0&sk=t&sd=a&start=315
CIEM: qdc 8CS|AAW W500|HEIR 10.A|HIFIMAN RE1000
IEM: NOBLE Katana & Sage
DAP: SONY WM1A|SHANLING M5s & M2X & M0
TWS: Shanling MTW100BA

Zaměstnanec firmy Shanling, tohoto času v Číně
Bína
Sluchátkový recenzent
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 28. 10. 2012 16:43

aha prepacte potom,moze sa to prehodit,nemam uz moznost vymazat.
Kazdopadne na tych nahravkach nieco bude lebo sa odvolavaju na http://www.mofi.com a gain2system
forsaken...
icotech852
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bogino 13. 12. 2013 07:01

Pre mna celkom zaujimavy pohlad na HiRes hudbu som nasiel v recenzii Chord Electronics Chordette QuteHD (DSD) DAC. Zdrojom informacie je Chord.

... why higher sampling rates sound better. It is well known that 96 kHz (DVD Audio) recordings sound better than 44.1 kHz (CD) recordings. Most people believe that this is due to the presence of ultrasonic information being audible even though the best human hearing is limited to 20kHz. What is not well known is that 768 kHz recordings sound better than 384 kHz and that the sound quality limit for sampling lies in the MHz region.

768 kHz recordings cannot sound better because of information above 200 kHz being important - simply because musical instruments, microphones, amplifiers and loudspeakers do not work at these frequencies nor can we hear them. So if it is not the extra bandwidth that is important, why do higher sampling rates sound better?

The answer is not being able to hear inaudible supersonic information, but the ability to hear the timing of transients more clearly. It has long been known that the human ear and brain can detect differences in the phase of sound between the ears to the order of microseconds. This timing difference between the ears is used for localising high frequency sound. Since transients can be detected down to microseconds, the recording system needs to be able to resolve timing of one microsecond. A sampling rate of 1 MHz is needed to achieve this!

Firma Chord tvrdi, ze dovodom lepsieho zvuku technologie HiRes nahravok nie je pokrytie ultrazvukoveho, pre cloveka nepocutelneho pasma nad 20kHz. Dovodom podla nich je schopnost cloveka vnimat zmeny zvuku na urovni mikrosekund. Ako priklad tejto ludskej schopnosti uvadzaju, ze vnimanie mikrosekundovych casovych rozdielov zvuku medzi lavym a pravym uchom dokazeme pouzit na priestorovu lokalizaciu zvukov vo vyssich frekvenciach. Pre zaznamenanie casovych zmien zvuku na urovni 1 us je potrebna vzorkovacia frekvencia okolo 1 MHz.

Osobne si myslim, ze na vnimani zvukovych rozdielov medzi DACmi, sluch. zosilnovacmi, kabalmi, transportmi a niekedy dokonca verziami SW driverov, sa moze podielat vnimanie jemnych casovych posunov. Digitalizacia dava prave ku tomuto velky priestor. Vztah medzi meranym a pocutym zatial nie je celkom jasny. Mam obavy, ze sa meria to, co uz ani nie je pocut a naopak sa nemeria to, co je pocut. Vysledkom je, ze z udavanych technickych specifikacii sa neda odvodit zvukovy rozdiel medzi zariadeniami.
Linka na moje testy v mojom profile
HQPlayer Desktop ► Gustard DAC-X10 ► SPX2010TA ► HiFiMan HE-500
bogino
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků