Gramofon Denon DP-300F versus Thorens TD170-1

Kabely, převodníky, tunery, mikrofony, gramofony

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Honza W 14. 5. 2017 10:22

Dobrý den, rád bych poprosil o radu ohledně zakoupení nového gramofonu, jelikož sám jsem velky laik. Po čtení recenzí na českých i zahraničních webech jsem výběr zúžil na dva výše zmíněné Denon a Thorens. Thorens je dražší a je třeba k němu přikoupit předzesilovač (koupil bych asi Pro-ject phono box E). Denon už má integrovaný předzesilovač. Vlastním zesilovač AQ M4 a bedny AQ Tango 85. Budu Vám moc vděčný za rady ohledně výběru jednoho z těchto dvou. Děkuji a zdravím. Honza
Honza W
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod EKKAR 14. 5. 2017 12:21

Nerozumím následující věci - pokud hledáš hlavně podle cenový relace, proč se vyhejbáš zahrnutí typu Thorens TD158 do možnejch voleb. V Česku ho koupíš aktuálně už od 7 990,- kulatejch ( https://www.zbozi.cz/vyrobek/thorens-td-158/ ) a ve srovnání s Thorensem TD170-1 je to identickej stroj, kterej jen postrádá třetí rychlost otáček - 78 RPM, ale je o celý 3 000,- babek levnější. Jo, pokud bys přehrával historický šelakový desky se "širokou drážkou", neboli takový ty "po babičce", co se dřív přehrávaly na gramofonu na kliku, měla by možnost 78 otáček smysl - na moderní vinyly ji ale nevyužiješ. Navíc bys na šelakovky musel používat úplně jinou přenosku s jiným tvarem hrotu a jinou silou přítlaku na hrot = poměrně složitá operace výměny a jinýho vyvážení, která není pro laiky a kromě tý konkrétní odlišný přenosky vyžaduje třeba i "váhu" na měření síly přítlaku atd. Za mne je ta "TD170" zbytečná, "TD158" bohatě dostačuje. A u toho Denonu by rozhodovaly parametry toho vestavěnýho RIAA preampu, jestli se vyplatí ho kupovat a nejít rovnou jen do přístroje bez preampu, když si stejně chceš kupovat PhonoBox. Bohužel ty parametry neznám, ale vsadil bych svůj klobouk, že ten PhonoBox je minimálně 10x kvalitnější než ten "built-in" tovární preampík ...