Přepínání av receivru a stereo zesilovače k jedné repro sou

Kabely, převodníky, tunery, mikrofony, gramofony

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod apostrof 19. 3. 2016 14:45

Díky za reakci,cd sony cdp xb 930 QS mám do avr připojen přes corect(krabička,dle mého zlepšuje zvuk) kabely domácí výroby dle návodu z nějakého hifi studia.Co říkáte na mnou navrženým řešením s tím mechanickým přepojením repro mezi avr a zesilovačem,nebo jste pro variantu co píše Kamilo 73.Můj laický názor,že tam se ten signál může zmršit více neý přepínat repro.Moc díky za reakci
apostrof
Junior

Odeslat příspěvekod Petulda 19. 3. 2016 15:00

Pokud ma ten prepinac uvnitr solidne udelane kontakty a nehrozi, ze by v jakekoliv situaci mohl propojit oba zseilovace, tak bych se toho nebal.
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod apostrof 19. 3. 2016 15:19

Petuldo,ještě jedna otázka.Ten NAD(mě se sice ten design moc nelibí ale asi bych si zvykl)Ale pokud jsem se správně díval ,on nemá vstup pro gramo?
apostrof
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 19. 3. 2016 15:32

kamilo73 píše:
EKKAR píše:Kde (na čem) v takovým momentě reguluješ hlasitost (a ostatní korekce)? Na AVR nebo na výkonovým koncáku? ...


Ak počúvam DAC + Foobar tak hlasitosť regulujem na Stereo zosilňovači. Ak AVR ako domáce kino alebo zdroj zvuku ovládam hlasitosť a korekcie na AVR. Stereo zosilňovač má korekcie vždy vypnuté. Sú stereo zosilňovače ktoré majú prepínač priamo na Direct do koncáku. Napr. Yamahy 1000, 2000 alebo aj stereo zosilňovače vyšších rád od Denonu.
Tak pokud reguluješ na AVR, využíváš celej jeho korekční předzesilovací trakt - ten druhej zes pak funguje opravdu už jen jako "holej koncák". Tohle si musíš uvědomit.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Petulda 19. 3. 2016 16:30

apostrof:
Ne, nema - proto taky stoji, kolik stoji ;-). Ale podle toho bych nevybiral.

Zakladni externi phono-pre koupis z druhy ruky za tisicovku, slusnejsi pak za dva a pul az tri.

A design nehraje ;-).
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod apostrof 19. 3. 2016 17:09

Petuldo,díky za odpověd,dá se laikovi stručně vysvětlit jak bych ten granofon funguje?Je to nějký předzesilovač,který se pak zapojí do nějakého vstupu?
apostrof
Junior

Odeslat příspěvekod Petulda 19. 3. 2016 17:35

Ano. Vystup primo z gramce je velmi slaby na to, aby jej zesilovac bych schopen dostatecne zesilit srovnatelne s jinymi zdroji signalu (tuner, CD, TV...). Phono-pre jej tedy zesili.
Navic je zaznam na gramodesce zamerne frekvencne nevyrovnany (RIAA korekce) kvuli fyzickym moznostem drazky gramo. V phono-pre se tahle nevyrovnanost narovnava.

Zapojeni je z gramce klasickyma cinchema do phono-pre (vcetne uzemneni), z phono-pre klasickyma cinchema do jakyhokoliv linkovyho vstupu predzesilovace nebo integrovanyho zesilovace.

Nektery levnejsi gramofony maji phono-pre vestaveny.
Noble Audio Sunrise
Denon DCD-2020
Parasound Halo Integrated
Focal Electra 926
JBL LS 120P
Petulda
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod apostrof 19. 3. 2016 18:07

Petuldo díky moc za srozumitelnou odpověd.Můj Pro -Ject je z těch levnějších(cena kolem 5000kč)tento výstup nemá.Moc si mě pomohl objasnit "můj problém"Já bohužel ve svém městě(Vsetín) neznám nikoho kdo se hifi techniku zajímá,tak to nemám s kým probírat.Tak mě zbývají jen výstavy,sice krásné věci ale většinou nad moje finanční možnosti
apostrof
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 19. 3. 2016 22:42

Máš to 20 - 30 km do Rožnova, Bystřice pod Hostýnem nebo Holešova, Kroměříže - tam všude bych našel minimálně jednoho až dva lidi, který se zajímají o tenhle druh elektroniky - jen který já znám - a bude jich určitě víc a hlavně budou určitě i blíž k tobě.

A jen doplním Peťuldu - u kombinace gramofonová deska - hrot - převodní systém přenosky jde o to, že jednak deska se zaznamenává "komprimovaně", druhak je potřeba vhodmě přizpůsobit přenosku k vstupu zesilovače, aby nedocházelo ke ztrátám signálu. "Komprimace" se dělá proto, aby se rovnoměrně využila plocha desky určená pro záznam. Kdyby se totiž na desku zaznamenával zvuk bez korekce ve stejný dynamice, v jaký se nahrává ve studiu, tak by nejslabší zvuky a hlavně vysoký kmitočty měly tak malej rozkmit drážky, že velikost výchylky by byla srovnatelná s velikostí molekuly polymeru vinylu = mechanicky nesejmutelná a zároveň basový tóny a obecně nejsilnější zvuky by měly drážku naopak tak hlubokou a s tak velkým stranovým rozkmitem, že by tloušťka desky musela dosahovat pro oboustrannej záznam víc jak půl centimetru a zároveň by se na jednu stranu kvůli potřebný rozteči drážek nevešlo víc záznamu, než jen asi 10 minut pro formát desky "LP".

Proto už v době začátků rozvoje gramofonový techniky byly snahy plochu desky využít efektivnějším způsobem a zároveň docílit lepší reprodukci. Americká Asociace Záznamovýho Průmyslu (alias RIAA - Record Industry Association of America) proto postupně docílila toho, že se pro vytváření záznamu pro rytí základních vzorovejch matric začal signál upravovat tak, aby měl menší dynamiku (rozdíl mezi nejslabším a nejsilnějším signálem) = aby se před zánamem slabý signály zesílily tím víc, čím jsou v originále slabší a zároveň čím mají vyšší kmitočet a recipročně, silný signály a hlavně nízký kmitočty aby se zesilovaly míň než ostatní. Charakteristika takovýho záznamu je nerovnoměrná, referenčním bodem je 1kHz, kterej má "zesílení 1" = jen v okolí tohoto kmitočtu má výsledná drážka na desce rozkmit přesně odpovídající síle původního nahrávanýho zvuku, zatímco kmitočty nižší mají drážku užší a s menším rozkmitem, než by odpovídalo původnímu zvuku a jeho síle - a kmitočty vyšší jsou proti původnímu zvuku zvýrazněný. Druhotným důsledkem uměle vnucenýho snížení dynamiky signálu určenýho pro řezání záznamu na desku je to, že se s ním dá vyřezávat drážka s menším rozkmitem a tím i s vyšší hustotou drážek na 1mm průměru desky (tzv. "mikrodrážka") a tím se i prodlouží hrací doba až na přibližně 2x24 minut (při využití krajních tolerančních mezí pro záznamovou oblast desky LP) pro formát LP a otáčky 33 1/3 RPM.

Když se takovej záznam přehrává magnetodynamickou přenoskou bez úpravy, zní strašně - je uvřískanej, bez basů - a bez dodatečnýho zesílení je příliš slabej, musí se zesílit "naplno" a stejně to je málo slyšet. Při přehrávání je proto nutný signál "prohnat" korekcí s opačným průběhem zesílení v závislosti na kmitočtu. Jednodušší přenosky fungující na piezoelektrickým principu (neboli krystalový, piezokeramický a podobně nazývaný systémy) mají v konstrukci speciální prvky, který zakrucujou mechanickou vibrační křivku systému tak, že výslednej elektrickej signál už je dostatečně korigovanej - ale vyžadujou připojovat výhradně na vstup s vysokou vstupní impedancí v řádu 1Megaohmu (což dřív nebyl u elektronek problém), zatímco systémy pracující na principu elektromagnetický indukce musejí dostávat kvůli svojí nízký zatěžovací impedanci dodatečněj aktivní prvek = předzesilovač, ve kterým se jednak signál zesílí z úrovně v řádu 1-2,5mV na obvyklou hodnotu vhodnou pro linkový vstupy, druhak se impedančně oddělí systém přenosky jakožto zdroj od zesilovače a zároveň se učuní ta kýžená kmitočtově závislá korekce, která vede ke znovuobnovení původní dynamiky a kmitočtově-amplitudovýho průběhu. Jako vedlejší a překvapivě kladně působící efekt zeslabení vejšek při reprodukci je omezení šumu, kterej se obvykle nachází právě ve vyšším pásmu spektra.

Z tohoto důvodu je kolem těch preampů tolik pověr a "magie", protože skutečně mizernej předzesilovač dokáže "zabít" jak gramofon, tak i nahrávku a obráceně pokud je RIAA preamp skutečně DOBREJ, dokáže z dobrý (neopotřebovaný a nepoškozený) gramofonový desky ve spolupráci se slušným gramofonem a dobrou přenoskou "vytřískat" kvalitu TÉMĚŘ srovnatelnou s kvalitou záznamu na CD...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod kamilo73 20. 3. 2016 20:24

EKKAR píše:
kamilo73 píše:
EKKAR píše:Kde (na čem) v takovým momentě reguluješ hlasitost (a ostatní korekce)? Na AVR nebo na výkonovým koncáku? ...


Ak počúvam DAC + Foobar tak hlasitosť regulujem na Stereo zosilňovači. Ak AVR ako domáce kino alebo zdroj zvuku ovládam hlasitosť a korekcie na AVR. Stereo zosilňovač má korekcie vždy vypnuté. Sú stereo zosilňovače ktoré majú prepínač priamo na Direct do koncáku. Napr. Yamahy 1000, 2000 alebo aj stereo zosilňovače vyšších rád od Denonu.
Tak pokud reguluješ na AVR, využíváš celej jeho korekční předzesilovací trakt - ten druhej zes pak funguje opravdu už jen jako "holej koncák". Tohle si musíš uvědomit.


Dobre tak to napíšem jednoduchšie. Ak počúvam DAC + Foobar AVR vôbec nie je zapnutý. Stačí takéto vysvetlenie? Reťazec je vtedy Notebook -> Foobar -> DAC -> stereo zosilňovač -> repro.
kamilo73
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 21. 3. 2016 20:45

apostrof píše:Petuldo díky moc za srozumitelnou odpověd.Můj Pro -Ject je z těch levnějších(cena kolem 5000kč)tento výstup nemá.Moc si mě pomohl objasnit "můj problém"Já bohužel ve svém městě(Vsetín) neznám nikoho kdo se hifi techniku zajímá,tak to nemám s kým probírat.Tak mě zbývají jen výstavy,sice krásné věci ale většinou nad moje finanční možnosti

PHONO PRE (předzesilovač) je umístěn buď:
1) v gramofonu (Cinche zapojit v zesilovači do AUX nebo TAPE)
2) v zesilovači nebo AVR (Cinche zapojit v zesilovači do PHONO)
3) samostatná krabička - obvykle nejlepší řešení pro MC ale i MM přenosku (Cinche zapojit v zesilovači do AUX nebo TAPE)
pro 1+2) obvykle tam výrobci dávají nějaký základní varianty, až na konkrétní výjimky (vím po čem sáhnout - cena nového výrobku napoví)
Základní Pro-Ject např. Debut je po mechanické stránce zcela OK ! Jen je dobré ho umístit na hodně stabilní (hmotnou) základnu nebo nejlépe na samostatnou poličku na zeď.
◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 3 Carbon MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC Topping D50s●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●TV Samsung 48"●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod apostrof 22. 3. 2016 22:27

všem děkuji za reakci,sice na to co jsem se ptal moc odpovědí nepřišlo ale i tak byla debata pro mne velice poučná.Zvláště bych těl poděkovat jarda dts
za typ na jiný přepínač(dnes jsem ho objednal,zitra příjde)a petulda za typ na zesilovač.Chvilku si dám odpočinek a pak začnu s vaší pomocí vybírat zesilovač
apostrof
Junior

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 23. 3. 2016 05:18

Pokud budeš poslouchat i DK jen stereo a stereo zesilovač - oboje na repro SNANy, tak si pořiď stereo dělenec. U koncáku je nezbytné, aby měl dva přepínatelné vstupy. To je elegantní řešení.
◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 3 Carbon MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC Topping D50s●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●TV Samsung 48"●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků