[recenze] Sony MH1C- utajovaný zázrak

Stereo a vícekanálová sluchátka

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod hrabe.x 9. 10. 2015 16:12

problém s vrtačkou Dremel je ten že má moc vysoké nejnižší otáčky, vhodné spíš na broušení než na vrtání
hrabe.x
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod davek183 9. 10. 2015 22:04

Zdravím, mám s nimi zvláštní problém.
Mám je asi půl roku a před asi dvouma týdnama jsem zjistil že oba ty přední bílý filtry jsou tmavý a celý úplně zapatlaný od lepidla. Neřešil jsem to a dal jsem to tam zpátky, a asi předevčírem mi pomalu přestávalo hrát pravé sluchátko, nakonec jsem zjistil že to dělá to lepidlo, když jsem to prstem smatlal z obou těch filtrů. Teď tam drží jen tak, díky náušníkům, a zvuk má strašně silné výšky. Fakt nechápu co se jako stalo, a co mám dělat. Díky případně za rady.
davek183
Junior

Odeslat příspěvekod perpeťák 10. 10. 2015 10:21

2 davek : Filtry musejí být přilepené, jinak netěsní a neplní tlumící funkci. Váleček z řídkého molitanu je jen pro doladění.

Řešení 1. Filtry perfektně vyčistit například technickým benzínem,tak i okruží, na které dosedají, od případných zbytků lepu. Pak zasuneš válečky. Vezmeš Chemoprén, naředíš ho k tomu určeným ředidlem, v tenké vrstvě naneseš na dosedací plochu okruží, necháš necelou minutu zavadnout a vložíš filtry. Po obvodu přihladíš a deset minut necháš zaschnout. Nutno pracovat přesně a čistě, lepidlo se nesmí dostat mino dosedací plochu.
Řešení 2. Sluchátka zatlumit vložením vhodného tlumícího materiálu do dutiny místo molitanu. Například vložením koleček průbojníčkem vyseknutých například z jemné plsti. Tak lze zatlumení snadno a definovatelně ladit.

Ještě ke kabelům.
Jsem pěkný trouba. Sháním kvalitní kabel a konektor a přitom je už mám. Po překabelování více sluchátek mi zbyly kabely. Naštěstí jsem je nevyhodil. Postup se zdá jednoduchý. Kabel pravého sluchátka odstřihnu u spojky, levého u ovladače a na stejnou délku nastavím kšandou z druhého kabelu. Způsob provedení stejně jako u překabelování, kus proti kusu izolace a spojení termolepidlem, přetažení smršťovkou na délce cca 2.5 cm. Aby to vypadalo symetricky, možno smršťovku i na druhou kšandu. Případně jednu modrou a druhou červenou. Od kšandy od konektoru ustřihnu ovládání. Kšandy obou sluchátek spojím a prostrčím smršťovkou dlouhou cca 3cm. Vypreparuju vodiče tak, že nahřátým hrotem mikropájky odříznu izolaci. Proměřím vodiče kšandy od konektoru, všechny vodiče pocínuju olovnatou pájkou (bezolovnatou s přídavkem stříbra používám jen pro konstrukční účely), používám "pájecí kapalinu na tenké vodiče". Spojím, zaizoluju termolepidlem, vyzkouším jestli to hraje, a pak vytvaruju čistý spoj a přechod aby šla přetáhnout smršťovka. Smrštím a hotovo. Výsledek by měl vypadat pěkně.
Proč tenhle kabel? Vodiče nejsou propletené. Jsou dobře oddělené. Vzájemná kapacita je nižší než u klasického provedení. Jak v jednom kanálu tak mezi kanály. Zvlášť oproti tenkému kulatému kablíku vedoucímu od konektoru k rozbočení. Proto, teoreticky, by se to mělo pozitivně projevit ve zvuku. V transparenci a prostorovosti. Jestli to zhotovím, podám zprávu.
perpeťák
Junior

Odeslat příspěvekod davek183 10. 10. 2015 12:54

perpetak: Díky. Jinak ten filtr s černym okrajem musim vyloupnout jehlou?, dá se pak zase normálně nasadit (než bych ho propláchl ředidlem)? Co bylo ulepené byla teda ta bílá plsťová folie, ale samozřejmě ten filtr pod tim je teď taky. Filtr tam zůstal přilepen, ale plísť ne.. Vzali by mi to kdybych to reklamoval?
davek183
Junior

Odeslat příspěvekod perpeťák 10. 10. 2015 19:14

2 davek 183 : všechna MH1, která jsem kupoval mají nalepený terčík z tkaniny s bílým středem a černým okrajem (některé verze podle fotek na netu měly místo toho celobílé kotoučky z materiálu vypadajícího jako plst). Pod ním ve zvukovodu je váleček z řídkého šedého molitanu. Nevím co myslíš plsťovou fólií, nic takového tam není. Problém bývá, když se tkanina terčíku zanese a má příliš velký akustický odpor. V takovém případě je nutno terčík opatrně od okraje odpreparovat a střed vyčistit bez poškození okrajového lepu. V případě jeho odstranění je třeba postupovat jak jsem popsal. Sluchátka by měla mít původní zvuk. Je ale možné, že máš jinou verzi s řídkým terčíkem doplněným dalším filtrem. To by vysvětlilo ostrý zvuk. Jedinou možností je vyprat i ten další filtr a přilepit na okraji tak jako terčík pod ním. Nebo sluchátka zatlumit vkládáním plstěných kotoučků jak jsem popsal. Jestli jedno je v pořádku, užij ho jako referenční. Důležité je aby zvuk subjektivně obsahoval všechny složky a byl vyvážený. Od originálu se to trochu lišit může, dost rozdílné podání mají i sluchátka v několikatisícové kategorii. Ber to jako příležitost nastavit podání podle svého vkusu. Nebo třeba podle velkých referenčních sluchátek.

-- 10. 10. 2015 20:41 --

Nové překabelování hotovo přesně podle projektu z původních kabelů. Byla to piplačka, ale provedení čisté. Zvuk se zakrytou přední ventilací kroužkem ze silikonové bužírky je plný jako u předešlých. Ve vyšších frekvencích možná trochu průzračnější a detailnější. S otevřenou přední ventilací méně basů, možná méně než bych, zvyklý na typický projev MH1 požadoval. Zvuk světlý, detailní, dobré vokály. Průměr ventilace asi 0,35 mm, tenčí injekční jehlu na vyfutrování jsem nedostal. Pořeším způsob omezení ventilace, buď tenkým drátkem, nebo standardně vyřeším fólií. Tím se sice připravím o možnost regulace, i pracné vyfutrování jsem si mohl ušetřit, ale zvukově to vyjde akorát. Jedinou další modifikací, která mě napadá, je štelovací tlumení. Zatím počkám a porovnám s nějakou referencí. Méně basů může být správně. Nevím jaký průměr podle projektu měla vynechaná ventilace.
Další vylepšení mě nenapadá. Tahle verze je konečná.

Pro zajímavost : změřil jsem obyčejný kulatý sluchátkový kablík, který jsem dosud používal k modifikaci. 0,7 ohmu. Sluchátka jsou asi šestnáctiohmová, tudíž vliv kabelu na zvuk být může. Originální kabel jsme zatím neměřil. Z jeho provedení lze dovodit, že elektrické parametry by měl mít lepší.

Dám si technický oraz a budu se věnovat poslechu.
Jestli mé povídání je užitečné, je mi potěšením.
perpeťák
Junior

Odeslat příspěvekod davek183 10. 10. 2015 22:19

perpetak: Ja tam mam bílej filtr, a pod tim je teprv ten terčík s černym okrajem. Podle tohohle obrázku http://3.bp.blogspot.com/-fb3Yb6zKK0I/U ... inside.gif je to waterproof cover. Já jsem si je namodoval zalepenim zadních ventilací (s dírou od jehly) a dopředu do náušníku dal kolečka plstě z jinejch sluchátek, dvě vrstvy plstě mi docela hezky zjemnily výšky. Nechápu jak se to mohlo stát, že se takhle rozteče lepidlo.
Jinak mi přijde zajímavý že bez toho původního prvního filtru je zesílenej region, přijde mi tak kolem 8 kHz a pak to zase jde dolů, než že by se ta charakteristika ke konci jen naklonila. Koukal jsem na frekv. charakteristiku bez molitanovýho válečku a je to jenom opravdu takovej zesílenej schod od 15 kHz.
davek183
Junior

Odeslat příspěvekod perpeťák 11. 10. 2015 11:41

2 davek, aha, ostřejší výšky jsou z modifikace propíchnutím výstupního filtru. To by reklamací neprošlo. Na vliv molitanu koukal, bez něj mi zvuk připadal jako by zrnitější. S vlhkostí by běžně neměl být problém, pokud do sluchátek nenateče. S nečistotami z ucha ano, možná by bylo dobré do náušníků vložit filtřík z velmi řídkého molitanu. Zadní ventilaci nemám zakrytou, ono to fučí i kolem vyvedení kabelu. Samotný měnič má na zadní straně dva ventilační otvory, prý nějak zatlumené.
Větší tlumení na výstupu i vstupu má význam v tom, že systém samotný není "otevřený" je zatížený definovanou akustickou impedancí. Čím ta je vyšší, tím méně se uplatní zátěž vnější nedefinovanou impedancí ucha. To znamená větší linearitu, jenže nižší citlivost a jí odpovídající vyšší příkon k dosažení potřebného akustického tlaku. Vyšší zátěž má vyšší nároky na elektromechanické vlastnosti měniče. Na sílu magnetického pole, cívku a membránu. Přitom platí, že čím menší membrána, tím větší amplituda a vyšší nároky na linearitu systému. Čím větší membrána, tím nižší amplituda a nižší nároky na linearitu, jenže větší plocha membrány znamená vyšší nároky na její tuhost a tlumení. Při porovnání obou systémů je významná velikost elektromotorické síly na jednotku plochy membrány. V praxi se to řeší různými kompromisy a konstrukčními řešeními. Výhoda víceměničové konstrukce není v rozdělení do pásem (třebaže jednotlivé měniče mohou být optimalizovány tlumením), ale v tom. že ve výsledku je lepší poměr elektromotorické síly na jednotku plochy membrány. Systém je akusticky "tvrdší" podobně jako například tvrdší více dimenzovaný napájecí zdroj, u kterého s vyšší zátěží neklesá napětí. Tak je to i v případě výstupní impedance výkonných i sluchátkových zesilovačů (které ve spotřební kategorii bývají nejslabším článkem). Proto snaha i o co nejmenší odpor kabelů (a vášnivé diskuse kolem toho). U elektroakustických měničů je to akustická výstupní impedance. Ta se při práci do uzavřeného prostoru ucha, ve kterém na jednom konci je membrána a na druhém konci bubínek s nějakými vlastnostmi a mezi tím v optimální případě když uši jsou vyčištěné, bez překážek, stlačitelný vzduch, obklopený nikoli tuhou navíc inervovanou tkání. V těchto podmínkách je prakticky nemožné zajistit lineární přenos. Jde jen o přijatelný výsledek s přijatelnými náklady. Které v poměru k míře zlepšení rostou exponenciálně. Jestliže se časem neobjeví něco představující technologický průlom, co se týče špuntafónů zůstanu u MH1. Ostatně s postupující věkem se každému zhoršují parametry sluchu tak, že sluchátka se stávají slabším a slabším článkem.
Tak opatrně s volume, ať po deseti, dvaceti letech zbude nějaká rezerva :pozor
perpeťák
Junior

Odeslat příspěvekod davek183 12. 10. 2015 21:59

Chtěl jsem se ještě zeptat, u toho modu který se dá vrátit - zacpání zadních ventilací u kabelu, a nahoře, kde se doporučuje udělat do izolepy miniaturní dirku. Jak velké je riziko když tam ta dirka nebude? Právě to tak poslouchám a je to supr, skoro to vypadá že už to není nakloněné do basů vůbec ale že je to rovné až do výšek.
davek183
Junior

Odeslat příspěvekod perpeťák 13. 10. 2015 14:33

2 davek: riziko není žádné. Jen doporučuju to u kabelu neucpávat nafest třeba lepidlem, ale jen zasunutím nějaké vložky, třeba proužku tenké plsti. Nech trochu ventilovat, pro vyrovnávání tlaku v systému. Horní ventilace - elegantnější je překrýt manžetou silikonové bužírky. Černá vypadá pěkně, potřebný průměr je k dostání. Nebo můžeš průhlednou. Bužírka výhodu, že můžeš regulovat. Manžetu nejlépe uřízneš ostrým lámacím nožem. Napřed ostřím stlačíš do placata, okraje zarovnané, a pak jen zatlačením odkrojíš. Netaháš. Napřed tak budeš muset bužírku zarovnat, pak nakrájíš kroužky jak salám. Asi tak 4mm jak se bude líbit. Napoprvé se nepovede, vybereš nejlepší. S tlumením vpředu a vzadu se dá vyhrát.
Dokud sluchátka jsou ještě k mání, kup si ještě dvoje do zásoby. Za cenu kolem dvou set se to vyplatí.
perpeťák
Junior

Odeslat příspěvekod perpeťák 13. 10. 2015 15:41

A tohle je popsaná poslední verze. Využití původního kabelu s konektorem. Ukázka odkryté přední ventilace a manžety ze silikonové bužírky. Stejným způsobem lze zcela nebo zčásti zakrýt i zadní ventilaci a ladit a ladit až do úplného zladění se :lol:

-- 13. 10. 2015 17:25 --

Nakonec inspirace úžasným nápadem http://www.head-fi.org/t/594945/6-panas ... st_8854187 :tleskani
"Jak prosté. Ale jak účinné!" :mrgreen:
Co jsem si mohl ušetřit zábavy s vrtáním nátrubku sluchátka >:-(
Autor vyvrtal dirky do špuntů zpředu. Já to zkusím trochu jinak. Propíchnu nebo vyvrtám dirku do krčku špuntu asi 2-3 mm za vyústěním nátrubku sluchátka. Má to výhodu, že ji případně lze uzavřít manžetou z bužírky tak jako na nátrubku. V nejhorším nelze zkazit víc než špunt.
A to nejlepší nakonec, takhle lze upravit každá sluchátka s takovými špunty.
Přílohy
MH1.jpg
MH1 vent.jpg
perpeťák
Junior

Odeslat příspěvekod Artok 13. 10. 2015 17:21

Čau, doufám že jsem to tady dobře umístil ale..... můžou být tato resp. MH1 FAKE? Konkrétně ty na SE telefony sem našel zde skladem za 260 Kč.....

http://www.digi-hity.cz/originalni-ster ... listr-bile a černé
http://www.digi-hity.cz/originalni-ster ... istr-cerne

pak mají tady (do 5 dnů): http://www.elektronik-shop.cz/sluchatka ... dacem.html

tak co? může být? Díky moc chlapi, snad moc neotravuji ;-)
Artok
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ryan Giggs 13. 10. 2015 17:33

Je to ich bezna cena. Rozhodne to nie je fake. Ani netusim preco by nejaky obchod riskoval predaj fakov. Navyse takych na ktorych nic nezarobia.
Ryan Giggs
TV expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Artok 13. 10. 2015 19:20

Ryan Giggs: super, hned sem se uklidnil ;-) v audiu se moc nevyznám..... zato když budeš potřebovat poradit s Androidem a čímkoliv okolo a-nebo se seřízením karbecu jsem k dispozici :-)
Artok
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pugy3 23. 10. 2015 10:17

Ahojte,pridavam svoj modik.Je celkom jednoduchy a lacny.Povodne Mh1 som rozobral,vybral menice a naaplikoval aj s akustickymi filtrami do TDK EB260.Co sa zmenilo?Sirsi lavo-pravy priestor,narast detailu,zive stredy,detailne vysky,presnost basu je pocutelne lepsia.Modik vsak sposobil mensi objem basu(pre mna vyhovujuce)a strata tej zabavnosti vo zvuku.Ak to niekto vyskusa nech sem napise nejake svoje postrehy.
pugy3
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod perpeťák 23. 10. 2015 13:36

Pugy3, jak se podařilo rozebrat TDK? jejich zadní část jsem použil v kombinaci s kovovou částí MH1, byla to hrozná piplačka. Předek TDK jsme musel odbrousit a vyfrézovat. Jsou sestavená tak na fest, že bez poškození je nelze rozložit.
perpeťák
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků