Regálové reproduktory - hifi

Stereo a vícekanálové reprosoustavy, subwoofery

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod petison 23. 6. 2018 09:37

Just buy them. You won't regret. Excellent quality, sound and unbeatable price. The sound spectrum lets you hear every detail of your music. I tested the speakers with all types of music (Salsa, Latin Jazz, Smooth Jazz, Pop, Classic, Tropical Jazz, Latin Trio, Latin Ballads like Luis Miguel, etc.). I also tested music that was originally recorded back in the 70's up to 2018. I tested MP3, Wav, CDs, DVD,s Online Music, etc. Besides the great quality and sound, the price is just unbeatable. I compared the sound of these speakers with my other two Monitor Audio tower speakers ($1,500 each) and there is no lost in quality. Of course, the punch and sound definition of the Monitor Audio speakers is superior but the Polk Audio RTi A3 are great and do their job. Delivery was fast and very economic. Great deal. Buy them. You won't regret.


Spousta majitelů je porovnává s mnohem dražšími repro i sloupy a potvrzují skvělý zvuk.
recently wanted to date my speakers from a pair of Polk Audio RTi 38's that I purchased in 2002 which are still thumping strongly. I did a lot of research including listening to top-rated competitors like Klipsch, JBL, Cerwin-Vega and some others as well as reading reviews of all. What I came out to find is that for the sound quality, the Polk Audio RTi A3 bookshelf speakers are far more superior in sound quality than any of their competitors. The overall richness of the bass and the clear crisp tonal quality of the highs give any music the feel of being at a concert. Pure listening pleasure that cannot be surpassed and a price that is more than comfortable to live with. Better than some floor standing speakers.


Having built some over $2500 speakers with the finest components, I know what's good and what's very good. The RTi A3 is very good and that's after listening to some of the best bookshelves under $1000/pair. My son convinced me to buy these on faith in his judgement (he owns a pair). I would never question his judgement and bought them and quite happy I did. They are not fully broken in, but that doesn't matter because they are already 5 star now. Their dynamics and transition is tops and they are very detailed without the piercing highs and mids that people think sound so wonderful. My Barbara Streisand records sound good on these speakers and very few speakers can make her sound good with her range. With all of the accolades, I warn you that if you don't have an amp that's powerful (50 watts rms or better) then I doubt these speakers will sound good. Second, if you play crappy sounding music on these, they might sound even crappier. They are highly recommended for budding audiophiles that simply can't afford the imported speakers.


Jaký máš zesilovač?
petison
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brousek_mb 25. 6. 2018 11:36

Marantz pm5005, jakej používáš ty?

Jinak hraju jak se dá - většinou večer, takže to nemůžu moc zesilovat. Poměrně mě to baví. Než se mi povede nějak rozumně připojit k zesilovači PC, pouštím hudbu přes telefon (a teda ten gramofon, jak už jsem psal). Kvalitnější nahrávky, ve kterých je slyšet prostor si děsně užívám. U horších, takových těch běžných nahrávek to zní tak nějak normálně, spíš ploše. Někde mě překvapěj vejšky - třeba v albu Led Zeppelin I hodně vylejzá horní frekvence činelů, na což jsem do teď nebyl vůbec zvyklej. Někde mi připadá, jako by zase chyběly basy. Taky chci najít nějakou hodně kvalitní nahrávku španělský kytary, houslí nebo violončela, abych zhodnotil, jak moc přirozeně (dřevěně) sestava hraje.

Zkrátka, objevuju audiosvět :)
Docela by mě zajímalo, jak by bedny hrály přes jinej zesík.
brousek_mb
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod petison 25. 6. 2018 15:08

Marantz pm5005 jsem neslyšel,ale je to entry level základní model.Ten z těch reprosoustav nedostane rozhodně to co umí zahrát.Měl jsem něco podobného Denon PMA 720 AE a nestálo to zvukově za moc.Nyní mám několik vintage zesilovačů a to už je jiné kafe.Momentálně mám Polky zapojené na Dual CV 1260 a ten je na úrovni dnešních zesilovačů v hodnotě 40 000 Kč.Je prý lepší než Accuphase E210 ,který se prodává kolem 50000 Kč .Přitom toho DUALa seženeš přes bazoš za 3-4 tisíce.Je to prostě slyšet,že z těch beden dostává téměř maximum.

Rozhodně nové reproduktory potřebují takzvaně zahořet.Rozehrát.Zvuk se dost rozehráváním mění a zlepšuje.Tím jak se membrány a závěsy uvolňují. Dej jim 100-150 hodin,než se zvukově ustálí.
Naposledy upravil petison dne 25. 6. 2018 17:55, celkově upraveno 1
petison
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod starší 25. 6. 2018 16:16

Začnem citáciou /preloženou/ z tých hodnotení Polk Rti 3A čo sem dal Petison /to posledné/
" ... So všetkými výzvami, varujem vás, že ak nemáte zosilňovač, ktorý je výkonný (50 wattov rms alebo lepší), potom pochybujem, že títo reproduktory budú znieť dobre. ... "

Tak takéto a podobné keci sa zvyknú hovoriť a písať žial aj v recenziách v dvoch prípadoch, keď dané reprosústavy /a nemusia to byť zlé alebo lacné bedne/ nehrajú potichu /potichu hrajú nevýrazne, plocho, ako pod dekou, atď./, alebo keď sú málo citlivé, čo asi nebude prípad Rti 3A, samozrejme je možné, že si Polky proste zvukovo nesadli s Marantzom, čo mi vzhladom na zvukový charakter Marantzov príde málo pravdepodobné, ale skúsiť napr. NAD, ktorý hrá povedzme efektne, líbivě a viac či menej přifukuje basy, by určite nebolo na škodu veci.

Zahorenie výškových meničov asi neprinesie nejaké počutelné, alebo výraznejšie počutelné zlepšenie zvuku, u basového, teda u Rti3A vlastne stredobasového meniča to už môže, ale aj nemusí priniesť počutelné zlepšenie, už to, že to zahorovanie, rozohrávanie či uvolňovanie závesov ako píše kolega Petison prebieha postupne /asi málokto nechá hrať bedne 5 dní v kuse napr. so zahorovacím signálom/, dlhší čas a ucho si postupne zvyká ...
Úplne najlepšie by bolo zapojiť dva páry Polkov /nový a starší rozohraný/ na silič a prepínať ich, pričom slepý test sa v tomto prípade priam natíska, keby bola chuť a čas dalo by sa kuci ... :-)

Zatracovanie alebo vyzdvihovanie zvuku nejakého siliča je v podstate len zlé a zvukovo sa nehodiace, alebo naopak dobré, zvukovo vhodné spárovanie s danými reprosústavami, akustikou, ušami a zvukovým vkusom poslucháča a popr. aj zvyškom hifi zostavy ... /samozrejme ak ten silič nemá nejaké počutelné skreslenie alebo čo/
starší
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod brousek_mb 3. 7. 2018 16:57

Můžu říct, že se bedýnky opravdu rozehrávaj. Ze začátku mi připadalo ozvučení, co mám za pár stovek u PC zajímavější, ale když to slyším teď, po nějaký době hraní, přestává mě levný ozvučení PC bavit. Vůbec to s novým zvukem nejde srovnat. Zatím moc hodin nahráno nemám, takže jsem zvědav, kam se zvuk posune dál. Nejspíš nový zesík nebude potřeba řešit :)
brousek_mb
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod petison 3. 7. 2018 17:34

Jo jo mě se taky slušně rozehráli a když to srovnám s těma sloupama ,tak už se jim vyrovnali.
Zvuk se dokáže u některých reprosoustav dost výrazně vylepšit.Nahrál jsem nějaké videa,ale z fotáku zvuk nestál za nic.Tak nakonec jen z mobilu.


https://www.youtube.com/watch?v=-N6dRDAVuMw



https://www.youtube.com/watch?v=GNL6Rm9 ... e=youtu.be

Kolegovi z Thajska to taky pěkně hraje ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=vQtcZnv-f10
petison
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod poprdaj 4. 7. 2018 12:57

Dobrý deň páni,

mám technickú otázku: čo sa v reproduktore zmení tým, že sa rozohrá. Čo spôsobí to zlepšenie zvuku ?
poprdaj
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petison 4. 7. 2018 13:33

Všechny nové reproduktory mají od výroby tužší závěs membrány, než je jejich standardní provozní tuhost. To má za následek zkreslený, přiškrcený a méně dynamický zvuk. Někteří výrobci reproduktorů u svých výrobků uvádějí dobu zahoření až 500 hodin a více pro dosažení optimálních parametrů tuhosti závěsu reproduktoru.

Správné rozehrání reproduktorových soustav je nejdůležitějším krokem, který vede jednak k jejich dlouhé životnosti a pak také ke kvalitnímu poslechu. Nerozehraný reproduktor se chová jako přetížený motor (hrozí mu i spálení). Rozehrání se projeví především slyšitelným zlepšením zvuku. Basy jsou přesné a hluboké, středy zřetelné a výšky čisté. U správně naladěné frekvenční výhybky by měl být příjemný zvuk a dobrý pocit z prostorového hudebního zážitku.

Reproduktor je elektromechanické zařízení, jehož hlavní součástí je membrána upevněná v pružných závěsech. Nezanedbatelnou funkcí těchto závěsů je také tlumení pohybu membrány, aby nepřekmitávala a přesně reprodukovala přiváděný signál. Vyrobit reproduktorové závěsy, které od prvního okamžiku fungují úplně přesně je technologicky poměrně nesnadné a proto se vyrábí tak, aby se do kondice dostaly až po nějakém čase reprodukce. Tato doba je pro různé reproduktory individuální. Při rozehrávání potřebujeme dosáhnout určité zátěže, obvykle postačí střední hlasitost a rovnoměrné zatížení reproduktorů v celém poslechovém spektru (20 až 20 000 Hz). Jedná se obvykle o všelijaké brumy a šumy, které reproduktor doslova rozcvičují, ale nepřetíží. Rozehrát reproduktory je možné i normálním poslechem hudby, ale trvá to déle a není to úplně ono, protože normální poslechové (hudební) spektrum nezatěžuje reproduktory rovnoměrně na všech frekvencích. Reproduktory obvykle potřebují na rozehrání přibližně 100 hodin. Z toho je vhodné, alespoň 10 hodin vyhradit pro rozehrávací program. U některých typů reproduktorů je možné doporučit, aby po určitém čase byly programově rozehrávány znovu, a tím je možné dále zlepšovat poslech.

Rozehrávání je důležitým procesem již při konstruování reproduktorové soustavy. Výhybku je nutné naladit na rozehrané reproduktory, protože některé jejich fyzikální parametry se po rozehrání změní. Měřil jsem odpor u nového reproduktoru a během rozehrávání odpor reproduktorové cívky vzrostl z 8 na 16 Ω. Po rozehrání, i při zvýšené zátěži (rozumné, adekvátní k výkonu), roste odpor jen minimálně a můžeme reproduktory zatížit na plný výkon.
petison
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod poprdaj 5. 7. 2018 06:16

Ďakujem za odpoveď.
Rozumiem "zahorovaniu" súčiatok, ktoré vzájomne na seba pôsobia (ložiská, piesty vo valcoch motora..), ale čo sa zmení v gume, ktorá pri svojom pohybe s ničím neprichádza do styku, iba sa prehýba.
A to , že sa zdvojnásobil odpor cievky , neznamená, že sa zníži citlivosť reproduktoru ? Pri rovnakom dodanom výkone zahrá tichšie ?
poprdaj
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petison 5. 7. 2018 07:22

At už je teorie jakákoliv,z praxe mám zkušenost takovou,že když jsem zapojil poprvé nové sloupy Polk audio signature s55,zvuk byl přebasovaný a musel jsem ubrat výrazně basy na zesilovači aby to hrálo přijatelně.Po zhruba 20 hodinách se už zvuk rapidně zlepšil a basy jsem mírně přidal.Po zhruba 100 hodinách jsem basy vrátil na nulu a zvuk a basová složka je optimální.U těchto reproduktorů jsem zaznamenal největší rozdíly.Třeba u Q Acoustics tam to nebylo tak razantní.Na vedlejším foru také jeden majitel sloupů myslím že to byli Acoustic Energy AE109 popisoval výrazné změny zvuky při rozehrávání.Nejdříve s nima nebyl spokojen,hlavně s basovým podáním. A nakonec se zvuk tak změnil,že ve finále to hrálo velmi dobře.
petison
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod starší 5. 7. 2018 15:23

Keď si spomeniem na svoje dve posledné nové reprosústavy /nemyslím 2 kusy,ale dve rôzne nemenované značky :-) / tak som si žiadnu zvukovú zmenu po "zahorení" nevšimol /netvrdím,že nenastala/, ale už som to tu na fore spomínal ako som raz prišiel do hifi štúdia kde asi pred hodinou vybalili a zapojili fungl nové Bowers Wilkins 802 /zial uz neviem ci to boli N alebo D-ecka/ so siličom a CD zn. McIntosh a basy doslova duneli ako z lacného subu a nespôsobovala to zlá akustika miestnosti.
Ako som písal vyššie, kto chce mať istotu, že sa zvuk zahorením /rozohratím/ zmení, nech si skúsi slepý test s novými a rozohratými reprosústavami, ak sa bedne kupujú v štúdiu po predchádzajúcom vypočutí predvádzacieho páru nemal by s tým byť problém.
starší
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod petison 8. 7. 2018 15:32

Dnes jsem trochu otestoval zesilovač Nordmende PA 1000 2 x 25 watů !! na sloupech Polk audio signature s55. Hlasitost max na 3 stupnici a hrálo to hodně dobře a nahlas. S loudnes to už bylo přebasovaný.Zajímavý jak slaboučkej zesilovač měl kontrolu nad basovou složkou, jako mnohem silnější a dražší zesilovač.
https://www.youtube.com/watch?v=elkAncPcuDY
https://www.youtube.com/watch?v=mxq6B2-OfZM
petison
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod starší 8. 7. 2018 17:03

Hmmm, prečo máš treble /výšky/ +10 ?
starší
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod petison 8. 7. 2018 17:14

Protože to tak mám rád a hraju tak vždy a na všech zesilovačích.
petison
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod johanx 8. 7. 2018 18:11

Nj, jen pak při popisování zvuku je to vhodné uvést. :-)
CA 650R, CA 651BD, CA 840C,Naim Nait XS2, Naim Ovator S-400, Swans Diva C3P, Swans DivaR3P, Velodyne Micro Vee, Sony KDL-46WE5, Dune HD Duo, Vu+ UNO 4K SE, AKG K701...
johanx
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Norbi082 a 3 návštevníků