Díky všem, jejichž názory mě pomalinku posouvají k pochopení a nakonec i k nákupu. Se sluchátky to dopadlo na výbornou (Sennheiser HD 660 S). Nyní současně vybírám regálové reproduktory v cenovém rozsahu 8 - 18 tisíc Kč a k nim stereo zesilovač. Cenovou relaci bych viděl plus mínus podobně jako ty repro. Tak jako jsem díky Vám pochopil, že v AV receiveru nemůže být stejně kvalitní stereo zesilovač při srovnatelné ceně, protože je tam milión věcí navíc, tak by správně mělo platit, že také DA převodník v integrovaném zesilovači bude horší, než zvlášť převodník. Jenže tady už si nejsem jistý, že se pohybujeme v oblasti skutečně dobře slyšitelných rozdílů.
Zvláště pak když u některých stereo zesilovačů se píše o kvalitním integrovaném DAC. No a samotné kvalitní analogové zesilovače se v cenách do 10 000 Kč jaksi nevyskytují, aby měl člověk prostor si k nim pořídit DAC.
Já sice kvalitní DAC mám (ARCAM irDAC-II), ale ten je prostorově vázán na ta sluchátka v úplně jiném poslechovém místě a táhnout 7 metrů kabelem digi signál a pak 7 metrů zpět analogový, to je tak velká blbost, že se smířím s tím, že ARCAM DAC je zazděný k těm Sennheiserům, i když je to docela drahá sranda, ale hraje to spolu tak skvěle, že to trhat od sebe prostě nebudu.
Takže teď mě nejvíc trápí otázka, zda koupit stereo zesilovač s tak kvalitním DAC, že bych si investicí do nějakého DAC v rozmezí 2-7 tisíc nepomohl anebo koupit DAC + zesilovač k těm regálovým bednám.
Asi to budou buď Xavian Bon Bonus nebo Dynaudio Emit M10 nebo M20. M20 mají 4 Ohmy, tam to zase, pokud to chápu, klade na zesilovač jiné nároky, než 8-Ohmové bedny. A samozřejmě rozdíl v citlivostech, to ale mám načtené trošku z rychlíku jen teoreticky, zkušenost nula, takže můžu plácat blbosti.
Nějak mně byl nejvíce sympatický Marantz PM6006, který má DAC CS4398 24bit/192kHz, 2 optické a 1 koax. vstup. Hudbu můžu hrát přes malý barbone PC i7 ZOTAC, který si sahá po LAN na Synology NAS DS216j, takže do Marantzu PM6006 by to hnal přes optiku. Tady jak mám načteno, by hrozilo, že jakýkoliv zásek Windows 7 může změnit časování digitálních signálů hudby a taky nevím, jak konkuruje DAC CS4398 třeba takovému Audioquest DragonFly Black či Red. Umím si představit, že do USB toho mini PC bych dal Audioquest DragonFly Black nebo Red, k tomu kvalitnější redukci 3,5mm jack na cinch a přes cineche analogovým vstupem do Marantzu. No a ze Sony televize bych zase koaxiálem vedl digitální zvuk do Marantze a ten by využil svůj převodník, protože tam už je to celkem méně podstatné, než u hudby. Zbavil bych se tedy filmů 5.1, protože ty příšerné zadní satelity stejně sípou a chrchlají. Anebo bych si mohl Panasonic AV receiver 5.1 ponechat, jenže ty stereo repro je asi šílenství přepínat mezi novým stereo zesilovačem a starým AV 5.1 receiverem, tak kvalitní přepínač se asi nevyrábí, aby nezhoršil zvuk, co?
Jiná varianta místo Marantze PM6006 je Teac AI-301DA, u kterého jsem zjistil, že má asynchronní USB vstup a DAC Burr Brown 1795, což je označení hodně hodně podobné tomu, co je v ARCAM DAC, tam je Burr Brown 1796. To by mohlo fungovat hodně stejně, co? A ten Teac má i výstup pro subwoofer, kdybych si ho někdy rozhodl pořídit k posílení regálových basů... A píší, že může bezdrátově streamovat hudbu, což je asi v mém případě k ničemu. Takže člověk zase platí za zbytečnost, která snižuje ve své ceně kvalitu toho, co člověk potřebuje.
Já bych potřeboval zesilovač s asynchronním USB vstupem, jedním optickým vstupem, kvalitním DAC a výstupem do regálových repro a subwooferu.
Anebo čistě analogový zesilovač a DAC s USB a optickým vstupem zvlášť. Anebo provozovat stereo hudbu a domácí kino úplně paralelně. Takže koupit malinké satelity a někam je dát.
Samozřejmě jsou i další možnosti, jenže já fakt nevím jaké rozdíly ve zvuku má Marantz, Yamaha, Denon, Onkyo či NAD.
U těch DAC jsem si načetl, že údajně ten Audioquest DragonFly Black, případně Red jsou bomby v poměru výkon/cena a podle What Hi-Fi se vyplatí kupovat buď DragonFly nebo až ten můj ARCAM irDAC-II, který ale druhý fakt kupovat nechci. Cambridge DAC Magic 100 či Pro-Ject nemají tak dobré recenze.