Tak třeba tady se dozvíš, co je jas a kdy vysoký jas oceníš. Třeba hlavně při sledování displaye na sluníčku
https://mobilizujeme.cz/clanky/co-dela-dobry-displej-dobrym-displejem-vedecke-okenko
proto mít na telce jas tisíce nitů, je zaprvé o oči a za druhé nepodstatné v domácích podmínkách. Důležité je to ale pro marketing - nejvíc = lepší. V přesvětleném obchodě jedna TV jako druhá a mezi nimi jedna telka září nejvíce - to bude ta pravá, tak prodává marketing.
Důležité je, nenechat se balamutit marketingem a soustředit se na podstatné parametry, které v domácích podmínkách mají opodstatnění.
Kontrast, barevný gamut, barvy, pozorovací úhly - tam "víc" dává smysl.
Budoucnost bude patrně v microLED display, ale to si zase deset let počkáme.
Totiž když jsem kupoval první LCD TV, deklarovali, že OLED bude dostupná do tří let a trvalo to asi 12. Tak funguje marketing. Již splacený vývoj nabízet v různých modifikacích pokud možno co nejdéle. Viz cesta LCD a jeho nepřeberné množství různých inovativních typů podsvícení, nesmyslného zvyšování jasu i rozlišení.