Má Samsung UE49KU6452 100hz panel ?

CRT, LCD, Plasma, projekční TV, projektory a jiné technologie zobrazování

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod slvstr 25. 8. 2016 15:38

Takze ten UE55J6272 so 100hz je lepsia volba ?
slvstr
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ryan Giggs 25. 8. 2016 15:47

Minimalne v zobrazeni pohybu určite.
Ryan Giggs
TV expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Abnaxus 27. 8. 2016 18:00

[code][/code]
slvstr píše:Chcel by som UHD kôli ps4 ... keďže budem blízko tv tak to bude vidno . Ma vôbec zmysel investovať do panelu s 50hz ?


Pokial viem tak ps4 hry idu nativne na rozliseni 1920x1080p, to znamena, ze na 4K(UHD) TV budu vyzerat vzdy horsie ako na klasickom full hd TV. Kedze tam nedochadza k prepocitavaniu obrazu tzv. ''upscaling". A bral by som TV co ma aspon 60hz panel na dosiahnutie 60 FPS v niektorych hrach co to podporuju. 100hz panel pre konzolu nedava zmysel, kedze ziadna hra od sony nepodporuje dane fps v hrach.
Abnaxus
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ryan Giggs 27. 8. 2016 19:00

Akurat ze to obnovovacia frekvecia nema nic spolocne s fps zdroja. Nevadi ze ta hra 100 fps neda.
Ryan Giggs
TV expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Abnaxus 28. 8. 2016 02:33

FPS (framerate) urcuje kolko snimkov dokaze Vas system (ps4) vyprodukovat za sekundu. Obnovovacia frekvencia urcuje kolkokrat Vas TV prekresli obraz na obrazovke za sekundu (napriklad 60hz tv prekresli obraz 60 krat za sekundu). Avsak ak Vase fps su vyssie ako Vasa obnovovacia frekvencia TV nebude schopny zobrazit vsetky snimky, teda jedna sa o urcity druh obmedzenia. Hry na ps4 idu 30 fps zriedka 60 fps preto som odporucal 60hz TV (50hz je malo). V pripade ak pocet snimkov za sekundu, ktore vyprodukuje ps4/pc je iny (vyssi alebo nizsi) ako obnovovacia frekvencia TV moze prist k zavade (trhanie obrazu).
Aby sa zabranilo trhaniu sa pouziva vertikalna synchronizacia, kde graficka karta synchronizuje svoju cinnost s displejom a obmedzi hodnoty framerate na rovnaku uroven ob. frekvencie napr. (60fps/60hz). Ak je vyprodukovane fps nizsie (napr.45fps a prudko kolise) ako ob. frekvencia TV (60hz), vtedy vertikalna synchronizacia moc nepomoze a GPU treba uzamknut na nizsiu pozadovanu cap. hodnotu framerate, ktoru zvladne (napr.30fps). Cim sa zabrani trhaniu obrazu, ale mozete dostat koktanie tzv. shuttering, pretoze kazda snimka bude na obrazovke na niekolko cyklov. U ps4 sa zamyka GPU (graficka karta) na cap. 30fps v drvivej vacsine hier pre nedostacujuci vykon. Chcem tym povedat len to, ze dana 100hz frekvencia mu v kvalite hrania nic neprida ak sa bavime o ps4 samozrejme.
Naposledy upravil Abnaxus dne 28. 8. 2016 05:37, celkově upraveno 1
Abnaxus
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ryan Giggs 28. 8. 2016 05:27

Ale prida. Ty pises o monitoroch nie o TV.
Ryan Giggs
TV expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Abnaxus 28. 8. 2016 10:38

Nie ziadny benefit z toho mat nebude, prida mu to akurat oneskorenie. A pisem o TV, monitor nevlastnim. Nasiel som niekolko odkazov na tuto temu:
- http://www.tomsguide.com/answers/id-286 ... odels.html
- http://www.gamefaqs.com/boards/691087-p ... 4/68271649
- http://www.tomsguide.com/answers/id-200 ... aming.html
Ak mi predlozite odborny clanok, ktory by vyvratil dane tvrdenia, zmenim nazor.
Abnaxus
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ryan Giggs 28. 8. 2016 17:56

To je nezmysel. Oneskorenie mu prida interpolacia, nie refresh. 100 Hz TV nemusi mat automaticky lag vyssi ako 50 Hz.
Treba si trosku o tom nieco nastudovat, co to robi. 100 Hz tv ma plynulejsi, menej trhany obraz s menej duchmi. A to preto ze tie snimky su na obraze polovicnu dobu oproti 50 Hz TV.
Ryan Giggs
TV expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Abnaxus 28. 8. 2016 21:22

Nie pocet snimkov za sekundu (fps) je vopred urceny zdrojom, ako som uz pisal (napr. ps4 ma 30fps). A napr. 120hz tv urobi 120 preklesleni obrazu za sekundu. To zamena, ze snimok na obraze nieje kratsiu dobu! Na jeden snimok v tomto pomere tv preklesli obraz 4krat. (ano preklesi ho 4x, ale cas samotneho snimku zostava zachovany). Pozadovany efekt, vyuzitie plneho potencialu tv by som videl len v zapojeni tohto tv k pc, kde by bola graficka karta natolko silna, ze by dokazala vygenerovat dostacujuci pocet snimkov teda 120 fps a pomer by bol (1:1).
Naposledy upravil Abnaxus dne 28. 8. 2016 21:37, celkově upraveno 1
Abnaxus
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ryan Giggs 28. 8. 2016 21:30

Abnaxus píše:To zamena, ze snimok na obraze nieje kratsiu dobu! Na jeden snimok v tomto pomere tv preklesli obraz 4krat. (ano preklesi ho 4x, ale cas samotneho snimku zostava zachovany).
To su samozrejme uplne bludy. Opakujem, nastuduj si nieco o tom. A vlastne ani nemusis, staci sedliacky rozum a staci vediet pocitat. Sekunda nie je natahovacia, teda ked jeden TV ma 50 Hz (50 snimkov za sekundu) a druhy 100 Hz (100 snimkov za sekundu) tak je logicke ze na tom 100 Hz za tu istu sekundu je kazdy snimkok na obraze o polovicu kratsie.
Ryan Giggs
TV expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Abnaxus 28. 8. 2016 21:57

Preco vytrhavas veci z kontextu? Pisem to v suvislosti s ps4, ktora to nedokaze vyuzit, to ostatne mi je jasne. Mas to tam napisane, kedy sa to da vyuzit na 100%. Ja si nic nepotrebujem nastudovat.
Abnaxus
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ryan Giggs 28. 8. 2016 22:01

Nie je nic vytrhnute z kontextu. Je to logika veci. Znasobi to snimky tym ze ich zopakuje, tym je kazdy na obraze kratsi cas. Tym padom to eliminuje pamatovy efekt oka a je tam zakonite menej trhania, duchov a mazanice. O tom tych 100 Hz je. A je to uplne jedno z coho to pustas, efekt je rovnaky. Ci je to hra, film alebo cokolvek ine.
Ryan Giggs
TV expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod indeshit 28. 8. 2016 23:04

Řekl bych, že každý z vás má pravdu, ale záleží z jakého pohledu se na to kouká, co vlastně od tv v daném momentu požadujeme:

Snímky se jen opakují ty samé - jako píše Abnaxus (např. PullDown 5:5 pro 24p na 120hz TV). Pokud chceš snížit frame time, jak píše Ryan, (zkrátit čas, po který je snímek zobrazen) a docílit té eliminace paměťového efektu oka a tudíž vyšší ostrosti pohybu, tak TV přestane opakovat furt ty stejné zdrojové snímky, ale zobrazí každý snímek zdroje jen jednou a počet, který zbývá do toho, aby se jejich celkový počet rovnal nativní frekvenci panelu, tak si domyslí v podobě mezisnímků - vytvoří tak ostřejší a plynulejší přechody. Ve hrách ale toho konkrétně vyvolá vyšší lag a taky artefakty při méně předvídatelných scénách (tak jako mexická telenovela ve filmech - aura kolem hýbajících se objektů).

Aspoň tak to vidím já :)

Frame time ještě zkracuje problikávání černých snímků, ale to zas má jiné nevýhody jako pokles jasu a pro citlivé oči to může být nepříjemné.
indeshit
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Abnaxus 28. 8. 2016 23:53

Ahoj, pisem tu hlavne preto, lebo mam aj klasicky 60hz TV aj 120Hz a v hrach na ps4 nevidim ziadny rozdiel. Mam to prepojene aj s pc a tam vyuzivam plnych 120fps (tu vidim realny benefit). Ako sa zobrazuju snimky/obraz a pod. veci: http://www.tekspree.com/what-are-tv-her ... important/
Abnaxus
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ryan Giggs 29. 8. 2016 05:35

To ze ty nie si schopny vnimat ten rozdiel, neznamena ze tam nie je. Kazdy je na to rozne citlivy. Alebo nevies naco sa mas divat aby si ten rozdiel videl. Ono to tam nie je pre nic - za nic. Ved v tom odkaze co si sem dal mas jasne napisane ako to funguje. Kde ti 50 Hz TV opakuje 24fps 2x, 100 Hz ich zopakuje 4x. Tym padom sa tie snimky za tu sekundu "premietaju " rychlejsie a oko ten obraz vnima ako plynulejsi.

Indeshit: neplet sem interpolaciu. Bavime sa iba o refreshi.
Ryan Giggs
TV expert
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků