3.11.2010 som kupil televizor SAMSUNG UE46C7000 v cene 1990,-Eur. S radostou som si ho doniesol domov, namontoval a zacal pouzivat.
Hned po montazi sa mi objavila prva chyba tohto televizora - sam sa zapinal a vypinal. Robil to uplne nahodne, obcas to spravil raz za hodinu, inokedy sa tri hodiny nevypol a potom sa vypol/zapol aj 3x po sebe. Stalo sa ze sa mi sam zapol v noci. Jedine riesenie - nechavat ho odpojeny od elektrickej siete. Volal som autorizovany servis TOMS s.r.o. (Halova 16, Bratislava), objednali novu zakladnu dosku a tyzden som cakal. Po tyzdni dosiel pracovnik servisu priamo ku mne domov a u mna doma na zemi tuto dosku vymenil. Este sme ju ani nezavesili na stenu a uz sa po zapojeni do elektriky zacala zas sama zapinat a vypinat. Takze si ju pracovnik servisu odniesol so sebou. To znamenalo dva tyzdne bez novej TV..jeden tyzden doma nepouzitelna, druhy tyzden v servise...
TV opravili, vymenili tam zas zakladnu dosku a aj panel tlacitok (vlavo dolu).
Druha chyba sa objavovala tiez nahodne - cca 1s vypadky obrazu aj zvuku z pripojeneho zariadenia HDMI. Najskor som podozrieval UPC, od ktoreho mam settopbox s HDD, no vymenil som ich behom mesiaca 4ks (dva modely a z kazdeho po dva kusy) a robili to vsetky. Cez Vianoce som zlozil nove HTPC na prehravanie filmov a...objavil sa aj treti problem. Ale najskor k tomu druhemu. Rovnake vypadky sa diali aj pocas prehravania filmu z PC! Tak znovu som to odniesol do servisu, kde to mali viac ako dva a pol tyzdna a vymenili tam zakladnu dosku. Takze koncom januara 2011 som mal doma trojmesacnu TV, ktora bola skoro mesiac v servise..
Po prineseni "opravenej TV" domov som este ten den zas pozoroval tieto 1s vypadky obrazu a zvuku!! Takze som si ich pre istotu nahral fotakom na video..
Tretiu chybu co som pozoroval pri prehravani filmov z PC bola chyba sekania prehravania videa pri HD filmoch. Viem, teraz sa na mna vyvrsi kvantum ludi ktori to hodia na kodeky, prehravace a vsetko mozne, ale..
- 1. nie som uplny IT zaciatocnik..
2. skusal som pripojit 3 rozne PC, ktore boli odladene a odskusane na prehravanie HD filmov..akceleraciu cez grafiku aj spracovanie obrazu len cez CPU.
3. skusal som aj ine televizory a ine HDMI kable (po znamych co maju rozne TV, Sony, LG, Panasonic, rozne velkosti) s mojim aj inymi PC, vsade sa filmy prehravali v pohode, len nie na mojej TV.
Tretikrat som TV chcel odniest do servisu s obidvoma, resp. troma (chyby obrazu) uvedenymi chybami, volal som tam dopredu a chcel som sa dohodnut ze im vsetko ukazem, no servis mi oznamil ze to citujem "ani nemam nosit, TV je urcite OK. Rucim za to!"! To je ochota jedineho autorizovaneho servisu SAMSUNG (TOMS s.r.o., Halova 16, Bratislava, majitel pan Brychta s ktorym som toto vsetko riesil) pre zapadne Slovensko.
Takze co - 8.2.2011 som zobral TV priamo na predajnu (Galeria Samsung Polus), kde som im ukazal chybu sekania HD videa prehravaneho z PC a nahravku videa sekundovych vypadkov. Prijali to reklamacnym protokolom s dodatkom ze citujem "uvedene zavady sa prejavili na predajni".
28.2.2011 som bol kontaktovany servisom TOMS, ze oni ziadne chyby nevidia, ci budem ochotny im to prist ukazat. Urobil som tak hned dalsi den, 1.3.2011 som dosiel na servis s mojim PC a ukazal som im ako sekanie videa, tak aj sekundovy vypadok. Rovnako som im ukazal sekanie HD videi aj pri prehravani ich HD filmu z ich PC. Fakt nechapem ako ho mohli nevidiet...
Sekanie sa prejavuje pri pohyboch kamery - obraz na chvilocku, cca 0.2s zastane a zas sa posunie o kusok. Najlepsie to vidiet pri zaberoch z lietadla, vrtulnika, plynule zoomovanie kamery. Pri akcnych scenach to az tak nevidno, ale je to tam. Samozrejme ze servis mal pusteny asi ten najakcnejsi film, stale zmena kamery, ziaden plynulo pohybujuci sa zaber, proste skokove zmeny obrazu..
Riesenie???
Servis mi oznamil ze to je technicky stav TV, nie je vadny! A k sekundovym vypadkom sa dotycny pan vyjadril, ze on nema cloveka na to aby tam sledoval 8hod jednu telku a podla nich sa to neprejavilo, lebo by si to vsimli! By som chcel vidiet ako by si tam dvaja ludia vsimli ze im jedna TV zo zapojenych 20ks na 1s vypadol obraz, o zvuku ani nehovoriac nakolko ho maju stlmeny!!! Samozrejme na papier dal len "ze sa dana zavada neprejavila", aj napriek tomu ze som mu to ukazal na videu.
Takze vysledok co som mal na papieri po skoro mesacnom servisovani mojej TV - nepatrne sekanie HD filmov je vlastnost danej TV a vypadky neboli pozorovane, 4.3.2011 vratene na predajnu SAMSUNG Galeria Polus bez akehokolvek zasahu.
Takuto TV som odmietol prebrat a kontaktoval som veduceho predajne, ktory ponukol najst riesenie a navrhol odskusat ine televizory priamo u nich na predajni. 7.3.2011 sme sa stretli na predajni a znovu som na mojej TV ukazal vady - sekanie HD videi pri prehravani z PC, rovnako aj sekundove vypadky. Veduci predajne ochotne dal na odskusanie aj iny televizor C7000 aj C8000, vada sekania HD videa sa prejavila NA KAZDOM Z NICH!!
Bolo mi navrhnute ze sa predajna pokusi najst riesenie do dvoch dni, s cim som suhlasil.
ALE...Klasika Slovensko - nic sa nedialo.
Kontaktoval som sudneho znalca elektroniky, ktory bol ochotny urobit posudok na moju TV. Medzi recou mi povedal ze na TV robil okolo 300 posudkov, pritom vsetky boli LG a SAMSUNG. Ani jeden nebol SONY ci PANASONIC.
Nakolko sa tyzden nic nedialo, v piatok 11.3.2011 som im na predajnu dorucil zvysne prislusentsvo k TV s listom o odstupeni od kupnej zmluvy, nakolko vlastnost prehravania HD videi z PC mi bola prezentovana ako samozrejma a bezproblemova, co vsak nie je pravda. Predavaci na tejto predajni su vsak natolko neschopni (oni sa nazvali nekompetentni) ze odmietli tento list prevziat (alebo to maju nadriadene od veduceho)!!
To ma uz skutocne vytocilo, tak som samozrejme dany list poslal postou s dorucenkou a pozadoval som vyplatenie aj dalsich vzniknutych nakladov s odstupenim od zmluvy - postovne a cestovne na postu v celkovej sume 8,-Eur (2x postovne na centralu firmy a na predajnu + 5,-Eur cestovne na hlavnu postu v BA). V danom liste som im oznamil ze ak mi nezaplatia sumu televizora a dalsich nakladov vzniknutych na zaklade ich neschopnosti do troch dni, postupim to pravnikovi a budem sa domahat urokov z omeskania atd atd.....
Tento list bol prevzaty 14.3. a 15.3., dal som im cas do 18.3. a neuverite, zas sa nic nedialo....Nikto ma nekontaktoval, ziadne peniaze na ucet neprisli..
V pondelok 21.3. som tuto problematiku odovzdal pravnikovi a cuduj sa svete, hned v utorok 22.3.2011 mi vecer volali z predajne, aby som si dosiel po peniaze. Ucinil som tak v stredu 23.3.2011......
A UZ NIKDY VIAC SAMSUNG!!!!!!!!
Tento prispevok je len varovanie na kvalitu televizorov Samsung, jeho servisu, sluzieb, predajcu..
Kazdy si kupte co povazujete za naj, stastnu ruku pri volbe.
PS: Tem ohladom sekajucich SAMSUNGOV je tu pozehnane a tak skoro ich neubudne, nakolko sa jedna O VLASTNOST TELEVIZORA!!!! Potvrdene servisom TOMS a vraj to potvrdil aj SAMSUNG (veducemu predajne Galeria Polus a na zaklade toho mi vracia peniaze, co je ale diskutabilne, nakolko keby som sa neobratil na pravnika, tak este stale tie peniaze nemam).
PS2: Experti co to hodia na kodeky a moju neschopnost - skusal som skutocne vsetko........nic nepomohlo...
PS3: Servis TOMS nekomentujem, hadam vsetkym staci tolko ze sa mi snazili nahovorit ze TV je pri prehravani HD videa limitovana jeho bitratom...to sice je, ale snad len pri prehravani HD videa z HDD (vykon procesora v TV na dekodovanie HD videa), nie z externeho zdroja, ked by dana TV mala proste zobrazit to co jej PC alebo cokolvek ine cez HDMI kabel posle!!!!!!